English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

تدوام رشد قیمت ارز در صورت ادامه کمبود دلار در بازار

کامران ندری گفت: در شرایط کنونی وضعیت اقتصاد کشور نوعی انتظار تورمی در کشور ایجاد کرده و همه کسانی که در بازار ارز حضور دارند می دانند که تزریق ارز در بازار ناکافی و مقطعی است به همین دلیل تقاضا برای ارز همچنان بالاست.

تدوام رشد قیمت ارز در صورت ادامه کمبود دلار در بازار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از اینکه در ابتدای هفته جاری قیمت دلار از حوالی ۲۵ هزار تومان سقوط کرد و در محدوده ۲۰ هزار تومان قرار گرفت، اما تنها چند ساعت بیشتر طول نکشید که دوباره روند صعودی آن آغاز شد و بعد از دو روز قیمت ارز در محدوده ای ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان معامله می شود به گفته فعالان بازار، خریداران دلار به دو دلیل دوباره به بازار بازگشتند؛ نخست اینکه تصور کردند قیمت ۲۰ هزار تومانی دلار کف قیمت است و دوباره روند صعودی باز خواهد گشت و دوم اینکه، نرخ حواله درهم در ابتدای روز به آن ها سیگنال افزایشی داد.

در واقع پس از اینکه قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان خورد و سپس با افزایش فروش ها به سوی کانال ۲۱ هزار تومانی عقب گرد کرد، تعدادی از بازیگران بازار ارز منتظر ایستادند که متوجه شوند، آیا قرار است بازارساز از این کانال نیز قیمت را پایین تر ببرد؟ اما با توجه به اینکه روند آرام بازار ارز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه آنها را به این نتیجه رساند که دلار به کف کانال قیمتی قیمت خورده است آن را فرصت آغاز خریدهای جدید دانستند و از طرف دیگر در این فاصله زمانی، نرخ حواله درهم هم با افزایش ابتدای روز به محدوده ۶ هزار و ۱۰۰ تومانی رسید و آنها را دلگرم تر کرد که در موقعیت خریدار قرار بگیرند.

 

بیشتر بخوانید؛

تورم شدید تبعات رشد ۳۰ درصدی پایه پولی است / رئیس بانک مرکزی شعار می دهد

 

یک اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه قیمت ارز بدون عرضه کافی در بازار صعودی باقی می ماند، اظهار کرد: در شرایط کنونی وضعیت اقتصاد کشور نوعی انتظار تورمی در کشور ایجاد کرده و همه کسانی که در بازار ارز حضور دارند می دانند که تزریق ارز در بازار ناکافی و مقطعی است به همین دلیل همچنان تقاضا برای این بازار وجود دارد.

کامران ندری با بیان اینکه در حال حاضر در همه کالاها تورم بالایی به وجود آمده و این پیامی برای تداوم تورم است، افزود: به طور قطع تا سیاست پایداری برای کنترل قیمت ها در بازار به وجود نیاید و همچنان در برخی بازارها به صورت هیجانی رشد قیمت رخ بدهد، به طور قطع ارز هم همچنان به صعود خود ادامه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه