English

مهدی اخوان بهابادی؛

خدمات دیتا سنتری به کسب و کارها ارائه می شود

مدیرعامل شرکت همراه اول گفت: دیتا سنتری که در تبریز امروز افتتاح می شود در یک طبقه 250 رک روشن می شود و پیش بینی افزایش 100 رک دیگر را در این مرکز داشته ایم، به طور کل این مرکز دو هدف را پیگیری می کند نخست خدمات اپراتوری است که به ظرفیت خوش کمک می کند و بخشی از این رک ها با هدف ارائه خدمات به شرکت ها و کسب و کارهای دیگری است.

خدمات دیتا سنتری به کسب و کارها ارائه می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، افتتاح بزرگترین مرکز دیتا سنتر غرب و شمال غرب کشور با حضور رئیس مجلس و وزی ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت همراه اول با اشاره به اینکه چهار فناوری در تحول دیجیتال اثرگذار است، گفت: این فناوری شامل شبکه های اجتماعی، تحلیل دیتاها، خدمات ابری و برقراری ارتباط تماس صوتی است و امروزه در دنیا روی این بخش ها سرمایه گذاری ویژه ای داشته اند.

مهدی اخوان بهابادی با بیان اینکه خدمات ابری به صورت متصل شده هستند، افزود: در شبکه ابری مجموعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری در کنار هم خدمات ارائه می دهند و امروز برای راه اندازی یک مدرس، خبرگزاری و ... دیگر نیاز به خرید سرور نیست و همه اطلاعات از یک دیتا سنتر که ممکن است هزاران کیلومتر فاصله داشته باشند بهره می گیرند، از این رو در همراه بیشتر روی برقراری ارتباط تماس صوتی تمرکز داشته و امروز روی هر چهار بخش تمرکز کرده است.

او با تاکید بر اینکه موتور محرکه تحول دیجیتال منابع انسانی است، اظهار کرد: در ایران بهترین تحصیل کرده های مخابرات، برق و ... را دارند و اینها همان هایی هتسند که بزرگترین پروژه های خارج کشور را پیش می برند.

مدیرعامل شرکت همراه اول با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان نقش موثری در تحول دیجیتال دارند، اظهار کرد: در حال حاضر همراه اول 90 میلیون سیم کارت دست مردم دارند که 59 میلیون روزانه فعالیت دارند و 20 میلیون مشترک اعتباری و 70 میلیون مشترک اعتباری هتند که در مجموع همراه اول 60 درصد بازار اپراتوری کشور را در اختیار دارد و در شش سال گذشته مصرف دیتا در این اپراتور 500 برابر شده که عدد بسیار بالایی است.

او با بیان اینکه در حال حاضر صدرصد کشور پوشش 3 جی و 4 جی دارند، گفت: در حال حاضر 11 هزار سایت متصل به فیبرنوری هستند که بتوانیم ظرفیت بالایی را ارئه کنیم.

مدیرعامل شرکت همراه اول با اشاره به اینکه در سال 98 حدود 17 هزار 300 میلیارد تومان درآمد غیرعملیاتی داشته ایم، گفت: در سال گذشته 9 هزار و 700 میلیارد تومان به دلایل مختلف به دولت پرداخت شده است.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر همراه اول وارد حوزه های جدید شده است، گفت: طبق اطلاعات موجود در کشور حدود 25 میلیون گیمر داریم که در شرایط کنونی ما تنها اینترنت آن را فراهم می کنیم و شرکت های خارجی خدمات خود را می فروشند که اگر ما در همراه اول اقدامی نکنیم عقب می مانیم.

اخوان بهابادی با اشاره به اینکه یک مرکز آر ان دی در همراه اول راه اندازی کرده ایم که ماموریت آن بومی سازی است، گفت: در شرایط کنونی خرید های همراه اول را رصد می کنیم تا در صورتی که امکان ساخت ها توسط شرکت های دانش بنیان در داخل کشور باشد این اقدام انجام شود.

او با بیان اینکه در دوران کرونا توسعه ای که برای سال 99 در نظر گرفتیم در مدت چند هفته اجرایی کردیم، گفت: سرویس شاد از سوی وزارت آموزش و پرورش درخواست شد که باید دید مسئولیت اجتماعی و به صورت رایگان آن را اجرایی کردیم و برای بازگشایی مدارس آن را ارتقا می دهیم.

او با اشاره به اینکه در سال جاری 1370 رک در مرکز داده ها اضافه می کنیم، گفت: دیتا سنتری که در تبریز امروز افتتاح می شود در یک طبقه 250 رک روشن می شود و پیش بینی افزایش 100 رک دیگر را در این مرکز داشته ایم، به طور کل این مرکز دو هدف را پیگیری می کند نخست خدمات اپراتوری است که به ظرفیت خوش کمک می کند و بخشی از این رک ها با هدف ارائه خدمات به شرکت ها و کسب و کارهای دیگری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه