English

موج گزارش می دهد؛

جوانگرایی استراتژی رو به آینده همراه اول

به تازگی همراه اول رویکرد جدیدی را دنبال کرده است که بر منبای آن نه تنها تحول دیجیتال را در یک برنامه پنج ساله در دستور قرار داده است با انتخاب مدیرعاملی جوان نخستین گام های تحقق این هدف را برداشته است.

جوانگرایی استراتژی رو به آینده همراه اول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، ICT به مرور وارد دیگر صنایع نظیر سلامت، بانکداری و... شده ، از این رو این صنعت در حال پوست اندازی است و اپراتور همراه اول نیز در مسیر چشم انداز سال های آتی خود همسو با این تغییرات حرکت کرده، به طوری که بر منبای آن این اپراتور نه تنها تحول دیجیتال را در یک برنامه پنج ساله خود در دستور قرار داده است، با انتخاب مدیرعاملی جوان نخستین گام های تحقق این هدف را برداشته است، به عبارت دیگر همراه اول با اکثریت آرا مهدی اخوان بهابادی را به مدیرعامل جدید انتخاب کرده اند تا به استقبال تحولات جدیی رفته باشند.

همراه اول امروز بیشترین سهم را در بازار ارتباطات کشور دارد، بر همین بنای اجرای موفق آمیز طرح تحول دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند به شهر هوشمند نیز کمک کند، در واقع در حال حاضر همراه اول در میان ۱۰۰۳ اپراتور فعال در عرصه بین المللی، رتبه ۱۷ را از منظر میزان مشترک دارد و همچنین به عنوان نخستین اپراتور ارتباطی کشور، توانسته پوشش ۱۰۰ درصدی ارتباطات را برای ایران فراهم کندف از این رو از قابلیت بالاتری برای حرکت در مسیر شهر الکترونیک دارد.

نهضت تحول دیجیتال چند ماهی است در این شرکت در سطوح «درون سازمانی»، «برون سازمانی» و «زیرساخت شبکه» آغاز شده است که در برنامه استراتژیک لایه Beyond Core را با نگاه به همین این بُعد درنظر گرفته است، از این رو حرکت اول را برای تحقق و تقویت کسب و کارهای دیجیتال به صورت مستقل در دستور کار قرار داده تا با بهینه سازی ساختار سازمانی تحول درون سازمانی را سریع تر محقق کند. به عبارت دیگر همراه اول یک راهبرد متکی بر تحول دیجیتال را در سه لایه کسب و کار اصلی، نزدیک به کسب و کار اصلی و فراتر از کسب و کار اصلی تدوین کرده که از طریق آن به مهم ترین و بزرگترین پیشران تحول دیجیتال برای مشتریان، سازمان ها، صنایع و دولت ایران مبدل خواهد شد و همچنین در افق آن، یکی از حامیان اصلی رشد و توسعه اکوسیستم دیجیتالی ایران خواهد بود.

در حال حاضر تکنولوژی به سرعت در حال تحول است و کشورهای توسعه یافته بر سر اجرا و پیاده سازی نسل۵ در حال رقابت هستند. قطعا با توجه به هزینه های سنگین سرمایه گذاری در این نسل حرکت در کنار رهبران پیاده سازی این تکنولوژی در دنیا بسیار کار دشواری است، به همین دلیل همراه اول تلاش دارد تا جایگاه نخست را در میان کشورهای همسایه و منطقه در اختیار بگیرد. چراکه برای نخستین بار تکنولوژی نسل ۴.۵ ارتباطی را به کشور آورده که کار بزرگی است، زیرا بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان به این سطح از تکنولوژی دسترسی ندارند، اما ما توانستیم همپای کشورهای توسعه یافته حرکت کنیم.

البته نباید نادیده گرفت که تحقق تحول دیجیتال در گرو یکسری نیازمندی هاست؛ به عنوان مثال نمی توان تحول دیجیتال به شکل تک بعدی پیش برد، زیرا این مفهوم در ابعاد ملی مطرح بوده و تمامی صنایع باید پای کار حاضر باشند و نباید اینگونه باشد که فرضا اپراتورهای ارتباطی برنامه تحول دیجیتال خود را داشته باشند و بانک ها نیز برنامه مختص خود را پیش ببرند و این دو صنعت از برنامه های یکدیگر بی خبر باشند. بنابراین نباید در تکنولوژی نسل پنجم ارتباطی، فقط بحث تلکام مطرح شود و پای پیوند تمامی صنایع در میان نباشد؛ بلکه پیوند بین صنایع یکی از الزامات تحقق تحول دیجیتال است در غیر این صورت تمامی طرف ها متضرر می شوند. تاکنون اپراتور همراه اول با بانک ها توانسته تعاملاتی خوبی داشته از این رو بسترسازی برای دستیابی به رویای دیجیتال انجام شده است.

اسناد بالادستی بر تحول دیجیتال یکی دیگر از عوامل شفاف ساز استراتژی برنامه تحول است، زیرا اکوسیستم های مشترک بین بخش های مختلف در آینده و پیوند رگولاتوری های بخش مختلف صنعت از دیگر نیازمندی های تحقق برنامه تحول دیجیتال است. از این رو تکلیف تکنولوژی در کشور باید مشخص شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه