English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

ورود بزرگترین دیتاسنتر غرب و شمال‌غرب کشور به مدار "تحقق رویای دیجیتال"

مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور با هدف افزایش ضریب پایداری به اهتمام اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران، روز یکشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد مدار می شود.

ورود بزرگترین دیتاسنتر غرب و شمال‌غرب کشور به مدار "تحقق رویای دیجیتال"

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بزرگ‌ترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور روز یکشنبه با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران ارشد شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول )، در تبریز افتتاح می‌شود. 

این مرکز داده 250 رکی در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در سه‌طبقه ساخته شده که قابل توسعه تا ۳۵۰ رک و با قابلیت نصب تعداد ۱۵۰۰ سرور فیزیکی و ۱۶۰۰ سرور مجازی است.

این مرکز که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از آخرین فناوری‌های روز دنیا استفاده کرده است که در کلاس مراکز داده مقیاس بزرگ قرار دارد و در حال حاضر به عنوان مهم‌ترین رکن زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود و بخشی از تکالیف دولت در تأمین زیرساخت‌های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات را محقق می کند که می تواند از خروج اطلاعات از کشور جلوگیری کرده و استقلال اینترنت ایران در فضای مجازی را افزایش دهد.

این دیتاسنتر با هدف تقویت زیرساخت‌های خدمات متنوع مخابراتی و فناوری اطلاعات، ایجاد زیرساخت‌های خدمات ابری توسط همراه اول ساخته شده است تا به ارتقا و پایداری شبکه و خدمات دیجیتال در غرب و شمال غربی کشور کمک کند؛ توزیع ترافیک متوازن شبکه در غرب و شمال غرب کشور و دسترسی آسان‌تر برای اهالی این مناطق، قطعا راهی برای افزایش رضایتمندی و توسعه ارتباطات دیجیتال در کشور است.

در واقع همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران و خاورمیانه از  ظرفیت های خود برای بومی‌سازی  تجهیزات استفاده کرده است  تا ضمن جلوگیری از خروج ارز، خدمات با کیفیت‌تری را به مردم ارائه دهد.

با توجه به اهمیت بالای توسعه شبکه ملی اطلاعات و تقویت بنیه ارتباطی کشور، وزیر ارتباطات هم اعلام کرد که افتتاح این دیتاسنتر موجب افزایش پایداری زیرساختهای مراکز داده و افزایش ظرفیت خدمات ابری خواهد شد.

حال با توجه به با ظهور سرویس‌های جدید و حرکت به سمت شبکه‌های نسل آینده، افتتاح این مراکز داده می تواند میزان تاخیر در دسترسی به شبکه را کاهش داده و ضریب اطمینان را افزایش دهد.

نهایتا هم دسترسی  به محتوای تولید داخل سریع‌تر و زیرساخت‌های ابری برای مصارف اختصاصی و عمومی ایجاد خواهد شد که این اقدامات، گامی در جهت "تحقق رویای دیجیتال" خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه