English

زمان پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های حمل و نقل مشخص شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا مبالغ تسهیلاتشان را در تیرماه از بانک‌های عامل دریافت می کنند.

زمان پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت های حمل و نقل مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص پرداخت تسهیلات به شرکت های حمل و نقل آسیب دیده از کرونا گفت: این شرکت‌ها که شامل شرکت‌ های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای هستند و موسسات خصوصی زیرمجموعه آن‌ها پس از معرفی اکثراَ پیامک هایشان را از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دریافت کردند و با دستور رئیس جمهور باید مبالغ تسهیلاتشان را در تیرماه از بانک‌های عامل دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی درباره میزان سقف تسهیلات برای هر یک از شرکت‌ها افزود: هر فرد و شرکت بسته به حجم فعالیت، نیروی انسانی و سرمایه و نقشی که در حمل و نقل دارد تسهیلات دریافت می‌کنند.

او  با اشاره به اینکه علاوه بر شرکت‌های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای، فرودگاه‌ها و شرکت‌های حمل و نقل فرودگاهی هم از ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، گفت: شرکت‌های حمل و نقل هوایی و ریلی بیشترین سهم را از دریافت تسهیلات دارند و پس از آن شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و موسسات و شرکت‌های حمل و نقل مسافری فعال تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

اسلامی افزود: این تسهیلات از محل منابع ۷۵ میلیارد تومانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از خانواده‌ها و مشاغل آسیب پذیر تصویب کرد پرداخت می‌شود.

او در ادامه  ابراز امیدواری کرد که  این تسهیلات می تواند به نحوی  کمک کند که شرکت‌های حمل و نقل بتوانند سرپا بمانند و به فعالیت خود ادامه دهند و متعهد باشند که کسی را از کار برکنار نکنند.

وزیر راه و شهر سازی  تصریح کرد: اگر مشاهده شود که شرکتی نیرو‌های کاری خود را تعدیل یا برکنار کرده است تسهیلاتی که به آن‌ها داده شده و امتیازاتشان لغو می‌شود و تصمیمات دیگری برای آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

او بیان کرد:  با اشاره به اینکه پس از حمایت از خانواده‌ها اکنون نوبت پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب پذیر از کرونا رسیده است، گفت: اکنون رانندگان اتوبوس‌های بین شهری، می‌توانند ۶ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از بانک‌های عامل دریافت کنند.همزمان شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای می‌توانند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی