English

محمود رضا مهاجری در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

مردم چون فکر می کنند آب زیاد هست به آن ارزش نمی دهند

مسئول امور فرهنگی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه هفته صرفه جویی در آب هستیم، گفت:در حال حاضر اگر توجه شود که آب در کشور زیاد نیست به طور قطع مانند طلا به آن ارزش داده می شود، از این رو مردم به محافظت از آب و جلوگیری از آلودگی آن توصیه شده است.

مردم چون فکر می کنند آب زیاد هست به آن ارزش نمی دهند

مسئول امور فرهنگی شرکت آب و فاضلاب کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه هفته صرفه جویی در آب هستیم، گفت: روز جمعه به نام مدیریت مصرف و آموزه های دینی نام گذاری شده، چراکه آب در قران و روایت دینی ما جایگاه ویژه ای دارد، زیرا قران به حیات انسان توجه ویژه ای کرده و آیه ۳۰ سوره انبیا به این موضوع اشاره دارد. از طرف دیگر هر جا که آب هست آبادانی هم هست و این نشان دهنده این است که آب مایه حیات است.

محمود رضا مهاجری با بیان اینکه اصراف آب در وضو هم مورد پذیرش نیست، افزود: در روایات دینی آمده که فرشته ای مامور است که اگر آب در وضو گرفتن اصراف شود جزو گناهان نوشته شود.

مهاجرانی با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی به آبرسانی هم توجه شده است، اظهار کرد: در روایتی آمده که خداوند بالاترین صدقه جاری را آب دادن به دیگران می داند و مثل آمده جبرئیل روزی به حضرت رسول (ع)  می گوید «من اگر روی زمین باشم سه کار انجام می دهم؛ نخست آب دادن به خلق خداست، دومی دستگیری از افراد عیال وار است و سومی پوشاندن گناه و رازداری است.» و این حکایت از اهمیت آبرسانی به دیگران دارد.

او با تاکید بر اینکه در آموزه های دینی اصراف ۴ ضابطه دارد، گفت: وقتی فردی نعمتی دارد و در گناه استفاده کند اصراف کرده و اگر نعمت را نابجا بکار بگیرد شود نوعی اصراف است برای نمونه به جای جارو کردن محیط را بشورد و سوم اینکه در موقعیتی استفاده بکند که در شان انسان نباشد و در چهارمین مورد استفاده بیش از حد است.

مهاجرانی با بیان اینکه باید ارزش و اهمیت آب را در نظر بگیریم، تصریح کرد: صرفه جویی باید به فرهنگ تبدیل شود و اصراف را گناه قلمداد کنیم و در نهایت روش های فنی را برای صرفه جویی در آب بکار گرفته شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ما فکر می کنیم آب زیاد است به همین دلیل ارزش زیادی به آب نمی دهیم، افزود: در حال حاضر اگر توجه شود که آب در کشور زیاد نیست به طور قطع مانند طلا به آن ارزش داده می شود، از این رو مردم به محافظت از آب و جلوگیری از آلودگی آن توصیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه