English

امین قصمی:

تشریح دلایل کمبود آب در بخش توکهور- هشتبندی میناب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت آبی روستاهای بخش توکهور و هشتبندی، دلایل اصلی کمبود آب در شبکه توزیع آب این روستاها را فرسودگی شبکه های توزیع ، افت سطح آب چاه ها ،توسعه روستاها و وجود انشعابات غیرمجاز بیان کرد.

تشریح دلایل کمبود آب در بخش توکهور- هشتبندی میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، مشکل کمبود آب شرب در روستاهای هرمزگان مساله تازه ای نیست اما در برخی روستاها شاهد آنیم که بنا به دلایلی بر ابعاد آن افزوده شده است. مشکلی که بنا به گفته ی مدیرعامل آبفا استان؛ قرار است با طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی مسیری رو به بهبود را طی کند. چرا که استفاده از امکانات آبفای شهری برای بهبود وضعیت آب روستاها یکی از مهمترین اهداف طرح یکپارچه سازی است.

امین قصمی همچنین تاکید دارد؛ به دنبال آنیم که تامین آب در روستاها به تنش آبی تبدیل نشود و برای تحقق این مهم با جدیت پیگیر بهبودِ وضعیت آبی روستاها هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت آبی روستاهای بخش توکهور و هشتبندی، دلایل اصلی کمبود آب در شبکه توزیع آب این روستاها را فرسودگی شبکه های توزیع ، افت سطح آب چاه ها ،توسعه روستاها و وجود انشعابات غیرمجاز بیان کرد.

وی افزود: تعداد انشعابات غیرمجاز بیش از هزار فقره انشعاب می باشد که با توجه به جمعیت روستاهای این بخش، این تعداد انشعاب بسیار قابل توجه است. همچنین با توسعه روستاها و افزایش جمعیت روستایی، توسعه شبکه توزیع آب در روستاها یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه آبفا با جدیت پیگیر رفع مشکل کمبود آب در این روستاهاست، تاکید کرد: به دنبال آنیم که تامین آب در روستاها به تنش آبی تبدیل نشود.

قصمی با بیان اینکه؛ آبفا برای رفع مشکل کمبود آب شرب در منطقه توکهور- هشتبندی و چراغ آباد پروژه های متعددی در دست اجرا دارد، تصریح کرد: اجرای 25 کیلومتر لوله گذاری و حفر و تجهیز دو حلقه چاه دو راهکار موثر برای رفع چالش کمبود آب و تأمین دراز مدت و مطمئن آب آشامیدنی مردم این روستاها است.  

مدیرعامل آبفا استان در ادامه به پروژه های در حال اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حفر و تجهیز یک حلقه چاه برای تامین آب مجتمع توکهور را دردست اجرا داریم که تا پایان امسال تجهیز و وارد مدار بهره برداری می شود.

وی افزود: همچنین حفاری یک حلقه چاه به منظور رفع نیاز آبی مجتمع چراغ آباد و شهرک جعفرآباد میناب انجام شده که در سال 99 تجهیز خواهد شد.

به گفته قصمی؛ پروژه احداث شبکه توزیع آب شهرک جعفر آباد و شهرک المهدی و اصلاح بخشی از شبکه هشتبندی در دست اقدام است که در نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

همچنین احداث شبکه توزیع آب مجتمع امام نیز پیمانکار آن انتخاب شده و عملیات اجرایی آن در ابتدای سال جدید آغاز خواهد شد.

وی در خصوص عدم تخصیص اعتبارات کافی نیز اظهار داشت: در سال 98 سه پروژه در بخش توکهور با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال مصوب شده که تخصیص آن بسیار ناچیز بوده و برای تکمیل این پروژه ها نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری هستیم.

بنا به گفته وی؛ در حال حاضر آب شرب مورد نیاز روستاهای بخش توکهور از طریق 12 حلقه چاه به ظرفیت بیش از 100 لیتر بر ثانیه تامین می شود.

لازم به ذکر است؛ بخش توکهور – هشتبندی دارای 37 روستا با جمعیت 23 هزار و 811 نفر می باشد که  این روستاها بالغ بر 6 هزار و 400 خانوار هستند اما تعداد اشتراک فعال آنها 4 هزار فقره انشعاب  است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه