English

غلامرضا شافعی؛

توسعه زیرساخت ها ضروری تر از مشوق های صادراتی است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای ورود به همکاری های منطقه ای باید زیرساخت های لازم ایجاد شود، در حال حاضر در مناطق مرزی کامیون های حمل بار روزها متوقف می شوند و در حمل و نقل ریلی بازار سیاه ایجاد می شود.

توسعه زیرساخت ها ضروری تر از مشوق های صادراتی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش و نمایشگاه مناطق آزاد، ویژه و توسعه همکاری با کشورهای همسایه با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه حضور در پیمان ها و موافقتنامه های منطقه ای است، گفت: تا سپتامبر 2019 بیش از 400 تشکل و موافقتنامه منطقه ای در دنیا شکل گرفته، چراکه ایجاد بلوک های اقتصادی نقش مهمی در توسعه است.

غلامرضا شافعی با تاکید بر اینکه ایران تجربه های ضعیفی از پیمان های اقتصادی دارد، اظهار کرد: برای نمونه توافقنامه ایران با کشورهای عضو اکو تقریبا در سطح پایینی است و سهم همکاری با اکو کمتر از 8 درصد است در حالی که ایران ده ها موافقتنامه با کشورهای عضو اکو دارد.

او با تاکید بر اینکه برای ورود به همکاری های منطقه ای باید زیرساخت های لازم ایجاد شود، گفت: در حال حاضر در مناطق مرزی کامیون های حمل بار روزها متوقف می شوند و در حمل و نقل ریلی بازار سیاه ایجاد می شود.

شافعی با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت ها مهمتر از مشوق های صادراتی است، گفت: اگر کامیون حمل بار به موقع به مقصد صادراتی برسد و کدامین در مرز متوقف نشود بهتر از پرداختن مشوق صادراتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه