English

در پاسخ به موج مطرح شد؛

۲۰۰ هزار مهندس ناظر پروژه ارزیابی می شوند

تاکنون نظارتی بر عملکرد مهندسان در پروژه ها وجود نداشته و حتی ممکن بوده مهندسی به دلیل ضعف در اجرای پروژه اخراج شوند، اما در پروژه بعدی بکار گرفته شوند و این به دلیل نبود ارزیابی دقیق در این بخش بوده که با راه اندازی این سامانه 15 هزار مهندس در حوزه راه سطح بندی می شوند و در گام بعدی تا دو سال آینده 200 هزار مهندس شامل ارزیابی می شوند.

200 هزار مهندس ناظر پروژه ارزیابی می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سامانه ارزیابی مهندسان ناظران راه و راه آهن در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل افتتاح شد.

مهدی مهری سرپرست دفتر مدیریت پروژه آزاد راه ها در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره دلایل راه اندازی سامانه نظارتی بر مهندسان ناظر مقیم در پروژه ها، گفت: پیش از این نظارتی بر عملکرد مهندسان در پروژه ها وجود نداشته و ممکن است مهندسی به دلیل ضعف در اجرای پروژه حتی اخراج شوند، اما در پروژه بعدی بکار گرفته شوند و این به دلیل نبود ارزیابی دقیق در این بخش بوده که با راه اندازی این سامانه 15 هزار مهندس در حوزه راه سطح بندی می شوند و در گام بعدی تا دو سال آینده 200 هزار مهندس شامل ارزیابی می شوند.

بهرام امینی رئیس شورای مدیریت مهندسان مشاور ایران با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان با کیفیت های متفاوت وارد سیستم های پیمانکاری می شوند و ممکن است با وجود ضعف وارد بخش نظارتی شوند، اظهار کرد: نکاتی در اجرای پروژه ها هستند که در ددانشگاه ها آموزش داده نمی شوند و باید در بخش عملیاتی کسب کنند.

ارزیابی مهندسان با همکاری سازمان سنجش

سهیل آل رسول نایب رئیس جامعه مهندسان مشاور با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان سال های گذشته سطح های متفاوتی داشته اند و وارد پروژه های مختلفی می شوند که باید مورد ارزیابی قرار می گرفتند، گفت: طرحی با سازمان سنجش انجام می شود که براساس استانداردها ثبت نام مهندسان ناظر تمام کشور انجام شود و مهندسان سطح بندی می شوند و مهندسان که صلاحیت کافی نداشته باشند نمی توانند وارد پروژه های جدید شوند.

همچنین یدالله محرفی زاده مدیرکل فنی شرکت ساخت درباره این سامانه گفت: مهندسانی که به عنوان مشاور روی پروژه ها فعالیت می کنند باید مورد ارزیابی قرار گیرند تا مانع از ورود افراد غیرمتخصص در پروژه ها شوند. 

او با تاکید بر اینکه مشاوران پروژه های راه و راه آهن در صورتی که عملکرد مناسبی داشته باشند در مراحل بعدی ارتقا پیدا می کنند، افزود: براساس این ارزیابی اگر افرادی که نمرات ضعیفی دریافت کنند در پروژه های کوچک تر مشارکت داده خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه