English

وزیر صنایع و تجارت عمان تاکید کرد؛

آمادگی عمان برای توسعه همکاری با ایران در صادرات پتروشیمی

علی بن مسعود السیدی گفت: عمان می تواند در زمینه توسعه صادرات پتروشیمی همکاری ویژه ای داشته باشند که مناطق آزاد می تواند نقش مهمی برای دستیابی به این هدف داشته باشند.

آمادگی عمان برای توسعه همکاری با ایران در صادرات پتروشیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و عمان امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و علی بن مسعود السیدی وزیر صنایع و تجارت عمان و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد.

وزیر صنایع و معادن با اشاره به اینکه امیدواریم نتایج این کمیسیون در راستای منافع دو کشور باشد، گفت: در حال حاضر ما در شرایط ویژه بحران اقتصادی جهانی روبرو هستیم، از این رو نیازمند توسعه و تحکیم روابط اقتصادی و سیاسی بین دو طرف به ویژه بین بخش خصوصی هستیم.

 علی بن مسعود السیدی با بیان اینکه در این هیات افرادی از بخش خصوصی حضور دارند که برای توسعه همکاری ها تمایل دارند، افزود: به تازگی پادشاهی عمان قوانین جدبدی. ا در زمینه تجارت، ورشکستگی و سرمایه گذاری خارجی مصوب کرده که منافع زیادی برای تجار خارجی دارد.

او تصریح کرد: امیدواریم در این دوره توافق حمل و نقل دریایی بین ایران و عمان را امضا کنیم و همچین توافق نامه های در زمینه استاندارد،  ورزشی و...به امضا برسانیم.

وزیر صنایع و تجارت عمان با بیان اینکه روابط عمان با سایر کشورها مناسب است، تصریح کرد: عمان از طریق ایران می تواند به کشورهای حاشیه خلیج فارس وصل شود، در شرایط کنونی امنیت غذایی برای عمان اهمیت ویژه ای دارد و از کشورهای مانند استرالیا و هند واردات دارد، اما تاکنون نتوانسته از کریدور شمال و جنوب ایران برای واردات و صادرات استفاده کند.

او با تاکید بر اینکه عمان در زمینه پتروشیمی توسعه خوبی داشته است، اظهار کرد: عمان می تواند در زمینه توسعه صادرات پتروشیمی همکاری ویژه ای داشته باشند که مناطق آزاد می تواند نقش مهمی برای دستیابی به این هدف داشته باشند. 

او با بیان اینکه طرف ایرانی تسهیلات مناسبی به تجار عمانی ارائه می دهد، اظهار کرد: در زمینه گردشگری سلامت نیز به توفیقات مناسبی دست یافته ایم و در 11 ماه گذشته نیز هیچگونه شکایتی بین دو کشور در زمینه صدور روادید وجود نداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه