English

حسن مدرس خیابانی خبر داد؛

هدفگذاری تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با اوراسیا

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سطح مبادلات تجاری ایران با اوراسیا در حال حاضر 3 دهم درصد سهم اتحادیه اوراسیا در دنیا است که امضای تفاهمنامه با این اتحادیه کمک می می کند سهم صادرات ایران به 30 میلیارد دلار برسد.

هدفگذاری تجارت 30 میلیارد دلاری با اوراسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در همایش تجارت با اوراسیا  ضمن بیان اینکه امیدواریم این نشست ها به امضای توافقنامه تجارت آزاد با این اتحادیه منجر شود،گفت: اهمیت تجارت با اوراسیا تا آنجایی بود که پس از شکل گیری آن در سال 2015 ایران در آن زمان زمینه همکاری با این اتحادیه را ایجاد کرد، چراکه این اتحادیه قطب اول نفت و گاز دنیا است و جمعیتی 180 میلیون نفری دارد.

حسین مدرس خیابانی با بیان اینکه سطح مبادلات تجاری ایران با اوراسیا در حال حاضر 3 دهم درصد سهم اتحادیه اوراسیا در دنیا است، افزود: در حال حاضر امضای تفاهمنامه با این اتحادیه کمک می می کند سهم صادرات ایران به 30 میلیارد دلار برسد.

او با تاکید بر اینکه سهم تجارت هر یک از اعضای اوراسیا با ایران 2 درصد است، اظهار کرد: در حال  حاضر 50 درصد تجارت با کشور روسیه است که 50 درصد آن مربوط به محصولات کشاورزی است که امیدواریم با امضای موافقتنامه فعلی تجارت در بخش های صنعتی و معدنی نیز گسترش یابد.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعرفه با اوراسیا به 862 قلم کالا محدود شده است، اظهار کرد: یکی از برنامه های پیش رو افزایش شعب بانکی ایران در اوراسیا است و از طرف دیگر رفته رفته به سمت حذف دلار در تجارت با اوراسیا است که البته در این بخش همکاری های را با روسیه آغاز کرده ایم.

او با تاکید بر اینکه تهاتر کالا و خدمات از دیگر اقداماتی است که باید در این توافقنامه مورد تاکید قرار گیرد، گفت: توسعه صنعت گردشگری بین طرف ها، تسهیل صدور روادید، اعطای ویزای تجاری، پروازهای مستقیم، ضوابط استاندارد، برگذاری نمایشگاه مشترک و...برای توسعه همکاری در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید تفاهمنامه ای بین اتاق بازرگانی ایران و کشورهای اوراسیا  منعقد شود، گفت: در حال حاضر برنامه دولت ایران تسهیل تجارت برای فعالان بخش خصوصی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه