English

رئیس کانون صنایع غذایی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج تاکید کرد؛

کاهش صادرات صنایع غذایی به دلیل ناآرامی های عراق

محمدرضا مرتضوی گفت: در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از صادرات صنایع غذایی ایران به بازار کشورهای همسایه و عراق است، از این رو تحریم ها محدودیتی برای صادرات این محصولات تاثیری نداشته، اما ناآرامی های عراق این صادرات را کاهش داده است.

کاهش صادرات صنایع غذایی به دلیل ناآرامی های عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، وزیر صنعت، معدن و تجارت در روز ملی صادرات اعلام کرده‌اند که از وضعیت موجود صادرات کالاهای غیرنفتی در کشور رضایت ندارند، این مسئله متاثر از تشدید تحریم ها و محدودیت برای بازار محصولاتی مانند پتروشیمی، فلزات و ... بوده که است که بخش عمده‌ای از کالاهای صادراتی ایران را پشت بازارهای خارجی بلوکه کرده است، البته این محدودیت‌ها تنها به صنایع نیمه سنگین که عمدتا دولتی هستند محدود نشده و صنایع خرد نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

رئیس کانون صنایع غذایی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر ناآرامی‌های عراق بر صادرات صنایع غذایی ایران تاثیر منفی گذاشته است، گفت: در شرایط کنونی با توجه به اینکه ایران سهم عمده‌ای در بازار عراق دارد بازگشت آرامش به این کشور کمک می‌کند میزان صادرات صنایع غذایی به حداکثر ظرفیت خود برسد.

محمدرضا مرتضوی با بیان اینکه تحریم ها تاثیر چندانی بر صادرات صنایع غذایی ایران نگذاشته است، افزود: در شرایط کنونی بخش عمده‌ای از صادرات ایران به بازار کشورهای همسایه و عراق است، از این رو تحریم ها محدودیتی برای صادرات این محصولات تاثیری نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در سال گذشته میزان صادرات ایران به عراق حدود 12 میلیارد دلار بوده که بخش عمده‌ای از آن مربوط به کالاهای غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی بوده است، اما در حال حاضر به دلیل اینکه امنیت کامل در بازارهای عراق برقرار نیست بسیاری از شرکت های ایرانی فعال در بخش صادرات و خدمات فنی مهندسی همکاری خود را با این کشور کاهش داده‌اند، هرچند حمید حسینی دبیر کل اتاق ایران و عراق اعلام کرده در شرایط کنونی نزدیک به 800 کامیون کالا روزانه از مرز اقلیم کردستان وارد بازار عراق می شود، با این حال میزان صادرات ایران بسیار کمتر از شرایط قبل از نا آرامی ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه