English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

افتتاح نمایشگاه صنعت برق با حضور شرکت های از ۳۶ کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نمایشگاه صنعت برق، گفت: ایران به دلیل اینکه به سطح بالایی از توانمندی ساخت قطعات و تجهیزات صنعت برق دست پیدا کرده باعث حضور شرکت های خارجی از 13 کشور در نمایشگاه شده که باید از این ظرفیت برای توسعه صادرات استفاده کرد.

افتتاح نمایشگاه صنعت برق با حضور شرکت های از 36 کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق صبح روز پنج شنبه 9 آبان ماه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیروی کشورمان و محمد زهیر خربوطلی وزیر برق سوریه آغاز بکار کرد، این نمایشگاه که با حضور 433 شرکت داخلی و 36 شرکت خارجی از 13 کشور؛ چین، آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، فنلاند، سوئیس، ژاپن، انگلیس، اسپانیا و لبنان در وسعتی 5 هزار متری در نمایشگاه بین‌المللی آغاز بکار کرده است شاهد رشد چهار برابری حضور شرکت های دانش بنیان داخلی است.

بهمن حسین زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه ایران به دلیل اینکه توانسته به سطح بالایی از توانمندی ساخت قطعات و تجهیزات صنعت برق دست پیدا کند و همین باعث حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه شود، گفت: در شرایط کنونی که کشور در تحریم به سر می برد ارائه قابلیت های صنعتی کشور در تراز جهانی زمینه حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه های بین المللی را فراهم می کند، از این رو باید اولویت کشور ارتقای کیفیت تولید قرار دهیم تا در سطح بین المللی جذابیت های لازم برای همکاری دوجانبه و چندجانبه را به وجود آوریم.

بهمن حسین زاده با بیان اینکه در صنعت برق علاوه بر تولید صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در سال های گذشته ایران به 5 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی دست یافته بود که اکنون به دلیل کاهش مبادلات بانکی بین المللی کاهش یافته و اکنون باید در زمینه حل این موانع اقداماتی در سطح بین الملل انجام دهیم.

او افزود: توجه به نیازها در فرایند تولید، توزیع و انتقال با تامین انرژی کشور، رفع موانع مسیر پیشرفت‌های صنعت برق در شرایط امروز، امری ضروری است. برق با صنایع مرتبط و نیروی کار متخصص، خلاق 

و کارآفرین، سهم انکارناپذیری در توسعه همه‌جانبه و الگوی اقتصاد مقاومتی دارد؛ بطوری‌که امروزه تا دور افتاده‌ترین روستاها، از نعمت برق بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به ارتقای سطح توانمندی صنایع برق کشور.و تاکید بر توسعه قابلیت‌های فناوری افزود: با توجه به نقطه اتکای مزیت‌های نسبی، بهره‌گیری از تکنولوژی و دانش فنی مهندسی، اقتصاد بومی را در راستای  تولیدات رقابت پذیر ارتقا می دهد.

 رییس هیت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران تاکید کرد: یکی از زیرساخت‌های صنایع برق، استفاده از توان شرکت‌های فناور داخلی است و شرکت دانش‌بنیان که به تقویت جایگاه صنعتی برق کشور کمک شایانی می‌کند، در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند.

 حسین‌زاده با بیان اینکه فرصت مناسبی است تا با رشد چشمگیر مشارکت 

و استقبال فعالان صنعت برق کشور، تولیدات داخلی و تجهیزات فنی مورد نیاز  در مسیر توسعه صادرات هدایت شود، اظهار کرد:مزیت رقابتی صدور تجهیزات فنی ساخت داخل، خدمات فنی و مهندسی در بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیازمند گسترش تعاملات انرژی و حضور موثر  شرکت های خارجی است.

 وی افزود: آشنایی با همه منابع و ظرفیت‌های زمینه‌ساز تحقق توسعه و افزایش رغبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بعنوان راهکاری موثر در رفع چالش‌های اقتصادی موجود به‌شمار می‌آید.

 نوزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور؛ از پنج‌شنبه ۹ مهرماه سالجاری، به‌مدت ۴ روز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی دائر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه