English

جوابیه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در خصوص درآمدهای ایرانسل

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در جوابیه ای در خصوص درآمدهای ایرانسل اظهاراتی ارائه کرد.

جوابیه شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در خصوص درآمدهای ایرانسل

به گزارش خبرگزاری موج، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، در واکنش به خبری که روز گذشته با عنوان (درآمدهای ایرانسل از کجاست؟/ دست ارزش افزوده چطور آرام در جیب مخاطب می رود)  در خبرگزاری موج منتشر شد، جوابیه‌ای صادر کرد که به این شرح است: 

 
برخلاف ادعای طرح شده مبنی بر درآمد 1000 میلیارد تومانی ایرانسل از محل خدمات ارزش افزوده، طبق برآوردهای صورت گرفته، درآمد سال جاری (1398) ایرانسل از محل این خدمات، کمتر از 400 میلیارد تومان خواهد بود.
 
در مورد موضوع خدمات ارزش افزوده‌ ایرانسل، موارد زیر قابل ذکر است:

1. جایگاه و مسؤولیت اپراتورهای مخابراتی، فراهم کردن زیرساخت برای شرکت‌های فعال در این حوزه، اعم از ارائه خدمات پیامکی، خدمات پرداخت اپراتوری و... است.

2. بر اساس مدل‌های جهانی، اپراتورها یا از طریق برخی شرکت‌های واسطه و یا به شکل مستقیم، این امکانات را در اختیار شرکت‌های «دانش‌بنیان» و «کسب‌وکارهای نوپا» قرار می‌دهند. این شرکت‌ها، در قبال فروش محصولات و خدمات خود به مشتریان، با استفاده از زیرساخت اپراتور کسب درآمد می‌کنند که این درآمد عمدتاً به این شرکت‌ها و زنجیره تأمین آن‌ها می‌رسد و براساس قراردادهای فی‌مابین، درصدی از درآمد، در ازای «ارائه خدمات زیرساختی» به اپراتور تخصیص داده می‌شود.

3. در ایران، شرکت‌های فوق، مجوزهای مربوطه برای تبلیغ محصولات و خدمات خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت می‌کنند، بنابراین نظارت بر محتوای مربوطه نیز توسط این وزارتخانه انجام می‌شود.

4. فرایندی که از آن با عنوان تبلیغ خدمات، عضوگیری یا دانلود نام برده می‌شود، توسط خود این شرکت‌ها انجام می‌شود و اپراتورها، برای اطمینان از سلامت فرایند و افزایش اعتماد کاربران، سطوح مختلف نظارتی را در این فرایندها پیش‌بینی می‌کنند.

5. از مهمترین اقدامات ایرانسل در سال‌های اخیر، که همگام و حتی فراتر از مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و برخلاف روند بازار و رقبا انجام شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• راه‌اندازی عضویت دومرحله‌ای و دو کاناله (از طریق پیامک و کد دستوری) 

• ارسال پیامک خوش‌آمدگویی دو مرحله‌ای (یک بار توسط شرکت خدمات‌دهنده و یک بار توسط اپراتور با امکان لغو آنی سرویس)

• یک مرحله‌ای بودن فرایند لغو عضویت

• راه‌اندازی سامانه متمرکز برای مدیریت تبلیغات خدمات ارزش افزوده در فضای آنلاین

• راه‌اندازی سامانه متمرکز برای مدیریت نرم‌افزارهای موبایل و محتواهای دیجیتال در فضای آنلاین

• اضافه کردن بخش مدیریت سرویس‌ها در برنامه «ایرانسل من» در صفحه اصلی

• اعمال استانداردهای امنیتی روی کدهای دستوری (کانال USSD)

• استعلام اطلاعات سرشماره خدمات ارزش افزوده، روی کد ستاره 800 مربع

و نیز اجرای داوطلبانه اقدامات زیر:

• حذف تمامی خدمات ارزش افزوده مشترکانی که در مناطق سیل‌ زده حضور داشته‌اند

• ابلاغ و امضای «آیین‌نامه انضباطی و مقررات ارزش افزوده» با تمامی شرکت‌های طرف قرارداد

• ابلاغ آیین‌نامه لغو جوایز روی خدمات ارزش افزوده به تمامی شرکت‌های طرف قرارداد

• تبلیغ ماهانه سامانه 800 به عنوان راهکار دریافت فهرست خدمات ارزش افزوده و لغو آنها

6. عضویت در خدمات ارزش افزوده مبتنی بر اپلیکیشن، بدون نصب اپلیکیشن مربوطه و ثبت درخواست عضویت درون اپلیکیشن امکان‌پذیر نیست. ایرانسل تمام مسیرهای دیگر عضویت در این خدمات، شامل عضویت از طریق پیامک، کد دستوری (USSD)، صفحه‌های وب (Landing Page) و... را یا متوقف کرده و یا اساساً هیچ وقت مورد پذیرش قرار نداده است.

آن چه برای ایرانسل مهم است، افزایش رضایت مشترکان و جلوگیری از هرگونه تحدید حقوق آن‌ها است. اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر و فراتر از مصوبات رگولاتوری، هر چند باعث کاهش بیش از ۵۰ درصد درآمد ایرانسل از این محل شده است ولی این شرکت مطمئن است که راه حل مقابله با تخلفات احتمالی، اصلاح فرایندها و روش‌ها، قانون‌گذاری مناسب و برخورد با اجزای متخلف اکوسیستم است.

بدیهی است که افزایش شفافیت درباره خدمات ارزش افزوده، تنها با همکاری رسانه‌ها و انتشار گزارش‌های مستند امکان‌پذیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه