English

علی رهبری پاسخ داد؛

رصد افزایش ناگهانی تراکنش کسب و کارها برای برخورد با فیشینگ

رئیس مرکز تجارت الکترونیک گفت: در حال حاضر با بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده تا اگر تراکنش مالی یک کسب و کار یکباره بیشتر از تراکنش عرفی آن بالا رفت اطلاع دهد تا فعالیت آن بررسی شود.

رصد افزایش ناگهانی تراکنش کسب و کارها  برای برخورد با فیشینگ

رئیس مرکز تجارت الکترونیک در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره نظارت بر تخلفات سایت ها و فیشینگ ، گفت: در حال حاضر توسعه نظارت به معنای عدم تخلف نیست و هدفگذاری کاهش تخلف است، از طرف دیگر با رتبه بندی سایت ها مردم متوجه می شوند سایتی که هزار شکایت داشته و تنها به کمتر از 10 درصد آن پاسخ داده نسبت به سایتی که از صد شکایت رضایت 95 درصد آن ها را جلب کرده است تفاوت وجود دارد. همچنین در حال حاضر با بانک مرکزی مذاکراتی انجام شده تا اگر تراکنش مالی یک کسب و کار یکباره بیشتر از تراکنش عرفی آن بالا رفت اطلاع دهد تا فعالیت آن بررسی شود. 

علی رهبری با بیان اینکه در شاخص تجارت فرامرزی 45 رتبه بهبود پیدا کرده ایم، گفت: رتبه ایران در این شاخص از رتبه 166 به 121 رسیده است.

او با بیان اینکه 208 هزار میلیارد تومان گردش مالی در بخش تجارت الکترونیک بوده است، گفت: بیش از یک میلیارد تراکنش در بخش تجارت الکترونیک انجام شده که میانگین ارزش هر تراکنش 178 هزار تومان بوده است.  

او درباره اتفاق سکه ثامن گفت: تا اردیبهشت 97 هیچ شکایتی نداشت و در نظارت های فصلی درباره فروش سکه به آن تذکر داده بودیم و این فرد در صنف خود به عنوان کارآفرین برتر جایزه گرفته بود، اما بعد از آن تصمیم گرفتیم که کسب و کارها را رتبه بندی کنیم که از ابتدای مهر منتشر می شود و میزان اعتماد کاربران به آن کسب و کار مشخص می شود. از طرف دیگر در پیش فروش ها همواره این ریسک وجود دارد چراکه کالا پیش فروشنده باقی می ماند. بنابراین به دنبال سازوکاری هستیم که هر فرد به اندازه اعتباری که دارد بتواند پیش فروش انجام دهد که در حال حاضر این موضوع برای خودرو آغاز شده است که طبق آن اجازه پیش فروش به کالاها به اندازه توان عرضه خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه