English

عباس کشاورز؛

سیل ۷۰۰ هزار تن تولید گندم را کاهش داد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیل در استان های مانند گلستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و...سیل باعث شد نزدیک به 700 هزار تن گندم از دست بدهیم.

سیل 700 هزار تن تولید گندم را کاهش داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر جهاد کشاورزی در هفتمین گردهمایی کشت محصولات زراعی، گفت: در سال 97 و 98 سه اتفاق جدید همچون سیل بود که استان های مانند گلستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و...سیل رخ داد و نزدیک 700 هزار تن گندم از دست داده ایم. پدیده دوم بروز ملخ بود و از ده استانی که 750 هزار هکتار را پاکسازی ک دهند تشکر می کنم. موضوع سوم تغییر نرخ ارز بود که روی کالاها تاثیر گذاشت، به طوری که کالاهای صادراتی از هول حلیم در دیگ افتادند.

عباس کشاورز با بیان اینکه دولت تمایل دارد قیمت محصولاتی همچون شکر،  گندم و کلزا را کنترل کند و برای آینده این محصولات نگران  هستم، تصریح کرد: پیش از این تا آستانه خودکفایی شکر رفتیم، اما امسال با وجود بارندگی های خوب نتوانسته ایم به اندازه کافی چقندر بکاریم.

او با تاکید بر اینکه بارندگی به اندازه کافی بوده است، تصریح کرد: تنها مسئله ای دما ممکن است به محصولات آسیب وارد کند.

کشاورزی با اشاره به اینکه پیش بینی  می شود سرما در میانه آبان آغاز شود، گفت: کشاورزان باید ابتدای آبان کلزا بکارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید بذر پرورشی مناسب است، گفت: تولید گندم پرورشی در زمین آبی دو برابر شده و در زمین آبی 2.5 برابر شده است. با این حال ضریب تبدیل در برخی استان ها مناسب نیست که ناشی از انتخاب نامناسب مزارع است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه