English

رسولی؛

مصرف کود در ایران نصف میانگین جهانی است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشور گفت: مصرف کودهای شیمیایی در ایران نصف میانگین جهانی و یک سوم میانگین مصرف کشورهای توسعه یافته است.

مصرف کود در ایران نصف میانگین جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشور در هفتمین کشت محصولات زراعی با اشاره به اینکه مصرف کودهای شیمیایی در ایران نصف میانگین جهانی و یک سوم میانگین مصرف کشورهای توسعه یافته است، گفت: در دهه 90 کمترین میزان مصرف کود را داشته ایم که از سال 92 با اقدامات ترویجی افزایش یافته و در سال گذشته مصرف کود به 2 میلیون و 400 هزار تن رسیده است.

رسولی با بیان اینکه ترکیب کودها در کشور باید به سمت کودهای فسفاته و پتاسه برود، تصریح کرد: در حال حاضر مصرف کود های پتاسه بسیار کمتر از کودهای فسفاته است هرچند رشدی پنج برابری داشته است.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته نزدیک 92 درصد کود مورد نیاز کشاورزی تامین شد که 84 درصد توسط کشاورزان خریداری شد، تصریح کرد: بیشترین کود تحویلی به استان خوزستان، فارس، گلستان و خراسان رضوی بوده است.

رسولی با اشاره به اینکه از 2 میلیون و 600 هزار تن کود تامین شده 83 درصد تولید داخل بوده است، افزود: نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار تن از کود تامین شده در داخل تولید شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشور با اشاره به اینکه نیاز کرمانشاه به کود اوره 600 هزار تن است، گفت: پتروشیمی کرمانشاه نزدیک به 160 هزار تن از این کود را تامین می کند و این یعنی باید بیش از 440 هزار تن کود از منطقه جنوب کشور با هزینه بالا برای کشاورزان این منطقه تامین کنیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه