English

نیره پیروزبخت در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

عدم آگاهی صنعتگران از دستورالعمل های استاندارد در زمان تحریم

رئیس سازمان استاندارد گفت: در حال حاضر بسیاری از فعالان صنعتی درگیر واردات و صادرات در جریان بسته های حمایتی دولت در بحث استاندارد و دستورالعمل های آن قرار ندارند این موضوع فرآیندها کندتر انجام خواهد کرد.

عدم آگاهی صنعتگران از دستورالعمل های استاندارد در زمان تحریم

نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بسته حمایت از صادرات و واردات مواد اولیه در نظر گرفته شده ، گفت: هر کالای صادراتی باید سه وجهه استاندارد بر مبنای ویژگی فنی کالا، استاندار ملی و استاندارد های مورد نظر کشور مقصد را کسب کند. 

نیره پیروزبخت با بیان اینکه کالاهای که مشمول استاندارد اجباری از طریق سامانه گمرک به سامانه استاندارد ارسال می شوند، افزود: در همان سامانه مرتبط تاییدیه لازم برای کالاها صادر می شود.

او با تاکید بر اینکه در روند تسهیل فعالیت های گمرکی و استاندارد کالا ها با وزارت بهداشت و جهادکشاورزی تفاهم نامه های امضا شده است، تصریح کرد: بر مبنای این توافق ها برای کالاهای خاص با هماهنگی سایر سازمان های ذیربط یکبار در مراحله اولیه کالا مورد آزمایش قرار می گیرد، به طوری که مواد اولیه از مرحله ترخیص تا زمانی که به کارخانه ارسال می شود فرایند ارزیابی کیفی انجام می شود.

پیروز بخت با انتقاد از اینکه در حال حاضر بسیاری از فعالان صنعتی درگیر واردات و صادرات در جریان بسته های حمایتی دولت در بحث استاندارد و دستورالعمل های آن قرار ندارند، گفت: وقتی صنعتگران با شرایط و بسته های خاص تحریمی آشنایی نداشته باشند این موضوع فرآیندها کندتر انجام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یکسال گذشته به دلیل اعمال تحریم ها  محدودیت های در زمینه نقل و انتقالات بانکی در سطح بین الملل ایجاد و همین موضوع فرایند تامین مواد اولیه و تجهیزات برای واحدهای صنعتی را با تاخیر همراه کرد و سازمان استاندارد برای جلوگیری از آسیب تولیدکننده ها آزمایش نهایی استاندارد را به بعد از زمان ترخیص کالا منتقل کند تا این فرایند باعث توقف بیشتر کالا در گمرک نشود، با این حال برخی از صنعتگران از این دستورالعمل که در قالب بسته حمایت از تولیدکنندگان ارائه شده آگاهی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه