English

مدیرکل استاندارد گیلان بیان کرد:

۸۲۹ واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری/ صدور ۳۳۱ گواهی نامه صادراتی/۶۴ آزمایشگاه همکار را تایید صلاحیت کردیم

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر 829 واحد تولیدی تحت پوشش و مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: تا کنون 756 واحد از این شرکت های تولیدی، موفق به اخذ پروانه معتبر استاندارد شده اند.

829 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری/ صدور 331 گواهی نامه صادراتی/64 آزمایشگاه همکار را تایید صلاحیت کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از گیلان، داریوش اشکانی پور امروز شنبه  در جمع رسانه های  استان با بیان اینکه سلامت مردم بیش از هر مولفه ای برای استاندارد حائز اهمیت است، افزود: شهروندان بایستی به تاریخ انقضا و شرایط نگهداری کالاها توجه لازم را داشته باشند چرا که به طور مثال برای محصولات فاسد شدنی بویژه مواد غذایی، رعایت زنجیره سرما جزو الزامات است.

وی با اشاره به اینکه استاندارد فقط بر کالاهای دارای بسته بندی نظارت می کند، تصریح کرد: واحدهای تولیدی، مجموعه استاندارد را با رعایت خط قرمز سلامت مردم در کنار خودشان ببینند.

829 واحد تولیدی تحت پوشش و مشمول استاندارد اجباری هستند

اشکانی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر 829 واحد تولیدی تحت پوشش و مشمول استاندارد اجباری هستند، گفت: تا کنون 756 واحد از این شرکت های تولیدی، موفق به اخذ پروانه معتبر استاندارد شده اند.

وی تصریح کرد: تا پایان مهرماه امسال، 241 مورد گواهی نامه استاندارد تمدید و 50 مورد گواهی نامه جدید استاندارد نیز صادر شده است.

وی افزود: همچنین در ارزیابی ها، 110 گواهی نامه بدلیل عدم تولید و یا نقص ، ابطال و 68 گواهی نامه در تعلیق قرار دارند که در صورت عدم رفع نواقص ابطال می شوند.

صدور 331 گواهی نامه صادراتی

اشکانی پور همچنین از صدور 331 گواهی نامه صادراتی از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: 796 گواهی نامه وارداتی برای محموله های مشمول استاندارد اجباری نیز طی همین مدت صادر شده است .

وی اظهار داشت: در مجموع از واحدهای تولیدی بیش از دو هزار و 200 بازدید فنی انجام شده است.

به گفته مدیرکل استاندارد گیلان، 769 گواهی نامه نیز برای آسانسورهای ساختمان های در حال ساخت صادر شده است.

مبحث 15 توسط مهندسان ناظر در ساخت و ساز رعایت نمی شود

اشکانی پور در ادامه با اشاره به نظارت بر کیفیت ایمنی آسانسورها به عنوان یکی از وظایف استاندارد گفت: متاسفانه مبحث 15 توسط مهندسان ناظر در ساخت و ساز رعایت نمی شود که این امر مالکان را دچار مشکل می کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال سامانه پیامکی راه اندازی شده که با ارسال شناسه 10 رقمی که روی آسانسورها نصب شده ، با سامانه پیامکی 10001517 می توان از موارد مربوط به آسانسور ها اطلاع یافت.

مدیرکل استاندارد گیلان با تاکید بر لزوم تمدید گواهی نامه استاندارد در هر سال گفت: اعتبار گواهی نامه ها فقط یکساله است و ممکن است بعد از آن ، ایمنی لازم برای آن وسیله وجود نداشته باشد.

اولین نشان استاندارد حلال توسط کشتارگاهی در صومعه سرا

اشکانی پور به استاندارد حلال نیز اشاره و بیان کرد: اولین نشان استاندارد حلال توسط کشتارگاهی در صومعه سرا اخذ شده که واحدهای تولیدی دارای استاندارد حلال بایستی ضمن بهداشتی، ایمنی و سلامت بودن، حلالیت و طهارت را نیز رعایت کرده باشند.

چای بسته بندی فاقد نشان استاندارد از بازار جمع آوری می شود

اشکانی پور با بیان اینکه نظارت بر بسته بندی چای را از اول آبان ماه عملیاتی کرده ایم ، گفت: با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان، کیفیت محصولاتی همچون چای ، برنج و زیتون که به عنوان سوغات مشتریان زیادی دارد، دارای اهمیت ویژه ای است.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اینکه برای 40 واحد بسته بندی چای پروانه و نشان استاندارد صادر شده، افزود: چایکاران می توانند محصولات خود را به هریک از این واحدهای بسته بندی عرضه کنند اما اگر محصول آنها در این واحدها بسته بندی شد بایستی استانداردهای لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین اهتمام داریم محصول برنج را بمنظور عرضه با کیفیت تر به بازار بسته بندی کنیم تا با فرهنگسازی مردم به سمت خرید کالاهای بسته بندی بروند.

40 عنوان استاندارد در دست تدوین داریم

اشکانی پور یکی از وظایف اداره کل استاندارد را تدوین و بازنگری استاندارد ها بمنظور ایمنی، بهداشت و سلامت خواند و گفت: در سال گذشته 50 فقره استاندارد ملی تدوین شده و امسال 40 عنوان استاندارد در دست تدوین داریم و اگر سازمان ملی استاندارد ابلاغ های لازم را بدهد، 10 عنوان دیگر را نیز تدوین می کنیم.

بازنگری استاندارد ها در هر پنج سال

وی همچنین با اشاره به بازنگری استاندارد ها در هر پنج سال تصریح کرد: امسال 118 عنوان استاندارد بازنگری شده و بدلیل فعایت سازمان ملی استاندارد در زمینه تدوین در استانداردهای بین المللی، رتبه ایران از 67 به 22 رسیده است.

اشکانی پور با بیان اینکه امسال نیز یک پیشنهاد برای سازمان ملی استاندارد داریم، گفت: اهتمام داریم امسال نیز یک عنوان استاندارد در زمینه صنایع الکترونیک به سازمان ملی ارائه دهیم.

مدیرکل استاندارد گیلان از ایجاد دفترهای استاندارد سازی در دانشگاه ها و مراکز علمی خبر داد و گفت: در همین راستا، 12 تفاهم نامه با دانشگاه ها معقد کرده ایم.

64 آزمایشگاه همکار را تایید صلاحیت کردیم

اشکانی پور با اشاره به اینکه در استان کارگاه تولید طلا و جواهر نداریم ، گفت: نظارت استاندارد با کدهای رهگیری است که توسط آن سازنده و تولید آن در هر جایی مشخص می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 64 آزمایشگاه همکار را تایید صلاحیت کردیم، گفت: 46 آزمایشگاه اکنون فعال هستند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه