English

دستور توقف واردات ذرت‌های آلوده به کشور/واردات ۱۲۰ هزار تن ذرت آلوده در سال ۹۵

پس از 3 سال، ممانعت و تحمل فشارهای زیاد از سوی افراد سودجو، رئیس‌جمهور دستور توقف واردات ذرت‌های آلوده به کشور و برخورد قضایی با متخلفان را صادر کرد.

دستور توقف واردات ذرت‌های آلوده به کشور/واردات 120 هزار تن ذرت آلوده در سال 95

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به توقف و ترخیص نشدن ذرت های آلوده در گمرک بندر امام، گفت: در سال 1395،  120 هزار تن ذرت وارد بندرامام شد که با کنترل و انجام آزمایش های متعدد، وجود سم آفلاتوکسین بالای این محموله به اثبات کارشناسان استاندارد رسید و گواهی انطباق برای این محموله صادر نشد.

نیره پیروزبخت، با بیان اینکه، درصورت عدم انطباق محصولات با استانداردها، محموله باید به کشور مبدا مرجوع شود افزود: صاحبان کالا درصدد بودند که به طرق مختلف کالا را از گمرک ترخیص و وارد کشور کنند.

پیروزبخت با اشاره به برگزاری جلسات متعدد و ورود دستگاه های مختلف نظارتی در این زمینه تصریح کرد: بیش از 2 هزار آزمایش برروی این ذرت ها انجام گرفت که همه حاکی از غیراستاندارد بودن و مضر بودن این محموله بر سلامت مردم بود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در همین زمینه ادامه داد: بعد از 3 سال ماندگاری این محموله در گمرک بندرعباس ، به علت شرایط جوی میزان این سموم بیشتر شد.

وی با بیان اینکه، ذرت محصولی است که برای خوراک دام و خوراک انسان مصرف می شود گفت: ذرت هایی که آلوده به سم آفلاتوکسین است اگر به مصرف دام شیری و پروایی برسد ، شیر و گوشت دام نیز آلوده به آن سموم خواهد شد.

وی گفت: با ارایه گزارشی از وضعیت این کالا در گمرک به رییس جمهور، خواستار تعیین تکلیف وظایف دستگاه ها درخصوص این محموله شد.

پیروزبخت با اشاره به اهتمام دولت به سلامت، ایمنی و استاندارد کالا اظهار داشت: رییس جمهور تکلیف کردند که اگر این محموله مرجوع نشود باید امحا شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: دستور رییس جمهور برای اجرا به همه دستگاه ها از جمله سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه