English

حسین مدرس خیابانی؛

کمبود کالا در بازار ناشی از پیش بینی غیردقیق است/۱۰۰ قلم کالای اساسی تعیین شده است

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: معمولا کمبود کالا در بازار ناشی از نبود پیش بینی دقیق از وضعیت بازار و نیاز داخلی است. همچنین باید توجه داشت تولید برخی محصولات در ایران همچون سیب زمینی است یا اینکه تحت تاثیر سیل و غیره قرار می گیرد و زمینه ساز اخلال در بازار می شود.

کمبود کالا در بازار ناشی از پیش بینی غیردقیق است/100 قلم کالای اساسی تعیین شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی صبح 5 مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اعتقاد داریم که در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم و رسانه ابزار قوی در مقابل ابهام آفرینی و شبهه افکنی دشمن است، گفت: در ساختار جدید اقتصادی تعاملات با رسانه برای رصد کردن بازار می تواند نقش مهمی در تنظیم بازار داشته باشد.

قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با تاکید رئیس جمهور در وزارت صنعت، معدن و تجارت ، افزود: بخش های مختلفی همچون شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام در زیرمجموعه این قائم مقام عمل خواهد کرد، هرچند از سال 91 طبق قانون وزارت جهاد کشاورزی می توانست در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی قیمت گذاری کند و به تازگی این اختیارات بار دیگر به وزارت صنعت، معدن و تجارت برگشته است.

او با اشاره به دو دلیل برگشت اختیارات قیمت گذاری محصولات کشاورزی به وزارت صنعت برگشته است، تصریح کرد: نخست موضوع نظارت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالا در وزارت صنعت قرار دارد، از طرف دیگر تصمیم گیری ها و جلسات نظارتی در وزارت صنعت تشکیل می شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه بازرگانی داخلی متشکل از تامین، توزیع، نظارت و رسانه است، گفت: امروز آرامش مردم در گرو بازار است و وقتی نورم در بازار وجود داشته باشد مردم ناخودآگاه پرخاش می کنند.

او تاکید: تمام منابع انسانی و مالی را روی تنظیم بازار به عنوان اولویت متمرکز شده است.

قائم مقام وزیر با بیان اینکه کالاهای اولویت دار نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: 100 قلم کالای ضروری تعیین شده که بخشی از آن مربوط به خوراک دام، فولاد...و بقیه مربوط به مواد غذایی و مربوط به سفره مردم است.

او با اشاره به اینکه تکیه اصلی برای تامین کالاهای اساسی تولید داخلی است، تصریح کرد: معمولا کمبود کالا در بازار ناشی از نبود پیش بینی دقیق از وضعیت بازار و نیاز داخلی است. همچنین باید توجه داشت تولید برخی محصولات در ایران همچون سیب زمینی است یا اینکه تحت تاثیر سیل و غیره قرار می گیرد و زمینه ساز اخلال در بازار می شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه کشور از شرایط سخت تحریم عبور کرده است، گفت: حتی اگر این شرایط تحریم برای هر کشور دیگری بروز کرده بود نمی توانستند در مقابل این تحریم ها دوام بیاورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه