English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

انتقاد نمایندگان اتاق تهران به عملکرد وزارت صنعت و بانک مرکزی/کولون بانک چین تنها در بخش دارو و غذا با ایران همکاری می کند

در چهل و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران ضمن انتقاد به عملکرد وزارت صنعت و بانک مرکزی در زمینه اجرای دستورالعمل سیاست واردات در مقابل واردات، اعلام شد که کولون بانک چین تنها در زمینه دارو و غذا با ایران همکاری می کند.

انتقاد نمایندگان اتاق تهران به عملکرد وزارت صنعت و بانک مرکزی/کولون بانک چین تنها در بخش دارو و غذا با ایران همکاری می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در چهل و ششمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که امروز صبح برگزار شد و ضمن ارائه گزارشی درباره موانع کسب و کار در کشور سخن گفتند. پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ناهماهنگی بین وزارت صنعت و بانک مرکزی، واردکننده ها و صادرکننده ها را زمین می زند و با مراجعه به بانک مرکزی اعلام کردند که مشکل از طرف وزارت صنعت است. از طرف دیگر وقتی صادرکننده به وزارت صنعت مراجعه می کند تا در قبال دستورالعمل واردات در مقابل صادرات اقدامات لازم را انجام دهند، اما کارشناسان وزارت صنعت اعلام می کنند که باید در نوبت قرار بگیرید، این در حالی است که فرد زمان زیادی برای واردات ندارد. این روند باعث شده است که صادرات در آذر ماه به شدت آسیب ببیند. از طرف دیگر بانک مرکزی تنها به دنبال کنترل نرخ ارز است و هیچ عرضه ای ندارد. ادامه این روند به شدت به اقتصاد کشور آسیب خواهد زد.

بانک کولون چین معاملات با ایران را تنها محدود به دارو و غذا کرده است

فریال مستوفی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه بانک کولون چین معاملات با ایران را تنها محدود به دارو و غذا کرده است، گفت: این بانک به دلیل اینکه وابسته به شرکت نفت چین است و این شرکت معاملات خود را با دلار انجام می دهد، به همین دلیل کولون بانک نیز همکاری خود با بازرگانان ایرانی را تنها محدود به بخش غذا و دارو کرده است. از طرف دیگر هنگ کنگ نیز همکاری خود با ایران را به طور کامل متوقف کرده است. بنابراین باید تدبیری در این زمینه اندیشه شود.

مهدی پور قاضی رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران نیز با انتقاد به عملکرد دولت در زمینه سیاست های ارزی گفت: امروز دلار چند نرخی آسیب زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده است، این در حالی است که اگر دولت اجازه دهد که واردات افزایش پیدا کند و درآمد ارزی صادرات به صورت حواله و در همان خارج برای واردات انجام شود دیگر نیازی به این همه سامانه نیما و...وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه