English

در مراسم تفاهم نامه همکاری توسعه گیاهان دارویی در حوزه سلامت مطرح شد؛

افزایش سرانه مصرف زعفران در کشور

مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی گفت: از سال آینده برنامه های اجرایی در حوزه گیاهان دارویی با قدرت و شتاب بیشتری پیگیری می شود.

افزایش سرانه مصرف زعفران در کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری توسعه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی و گیاهی در حوزه سلامت با بیان اینکه سرانه مصرف زعفران در کشور 0.7 تا یک گرم است، گفت: ما می توانیم این میزان را تا ٣ گرم افزایش  دهیم.

پیمان یوسفی آذر با اشاره به اینکه درآمد نفتی کشور سال گذشته حدود ٣٦ میلیارد دلار و نزدیک به ٣٢ میلیارد یورو بوده است پرداخت و افزود: گردش مالی گیاهان دارویی فقط در کشور آلمان حدود ٤٥ میلیارد یورو بوده است.

به گفته مجری طرح ملی توسعه گیاهان دارویی اردیبهشت ماه سال آینده از تمبر ملی و کتاب عکس زعفران در کشور رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سال آینده همچنین برنامه های اجرایی در حوزه گیاهان دارویی با قدرت و شتاب بیشتری پیگیری می شود.

یوسفی آذر یادآور شد: علی رغم شعارهای متعدد، فرهنگ مصرف گیاهان دارویی در کشور جا نیفتاده است که در مرکز رشد مشترک وزارت جهاد و دانشکده داروسازی با استفاده از تکنولوژی و فرآوری محصولات درصدد فرهنگ سازی این موضوع هستیم.

مجری طرح گیاهان دارویی ادامه داد: وزارت جهاد با دانشکده داروسازی به عنوان یک سمبل ملی مرکز رشد مشترک را به امضا رساندیم که یکی از مهم ترین بندهای ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی، تجاری سازی گیاهان دارویی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه