English

۲۷۵ تن در ارتش آلمان مظنون به افراط‌گرایی هستند

اطلاعات داخلی در آلمان حاکی از این است که 275 نفر در ارتش آلمان، مظنون به افراط‌گرایی هستند.

275 تن در ارتش آلمان مظنون به افراط‌گرایی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، یگان ضد نظامی آلمان اعلام کرد که هم‌اکنون 275 نفر که مظنون به اقدامات افراط گرایانه هستند در ارتش این کشور حضور دارند.

این گزارش در پی درخواست حزب چپ از وزارت دفاع تهیه شده است. بر این اساس، 53 مورد جدید در سال 2017 شناسایی شده‌اند. از مجموع 37 موردی که مشکوک بودند، تحقیقات در مورد 31 مورد صورت گرفت و اقدام انضباطی در مورد 6 مورد پیگیری شده است.

این آمار در شرایطی منتشر شده که به تازگی هم دادگاه حفاظت از قانون‌اساسی آلمان اعلام کرد که شمار سلفی‌ها در این کشور در طول 6 سال گذشته به دو برابر افزایش یافته و به 10 هزار نفر رسیده است.

این آمار نگرانی از اقدامات افراط‌گرایانه را افزایش می‌دهد. در سال 2011 در آلمان 3 هزار و 800 سلفی شناسایی شده‌اند و این در حالی است که شمار این افراد در سال 2015 به 8 هزار و 350 نفر رسید.

بنابر برآورد «بورکهارد لیشکا» کارشناس امور داخلی حزب سوسیال‌دموکرات، در سال 2018 حدود 100 میلیون یورو برای اقدام در این زمینه و مقابله با اقدامات سلفی‌ها اختصاص داده خواهد شد.وی همچنین گفت که سلفی‌هایی که نفرت‌پراکنی می‌کنند نباید به رسمیت شناخته شوند و مساجد آنها هم باید تعطیل شود.

«هانس گئورگ ماسن» رئیس حفاظت از قانون‌اساسی آلمان هم هشدار داد که افزایش سلفی‌ها به فرصتی برای رشد و به کارگیری تکفیری‌ها منتهی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه