English

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

تنها ۱۳ درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی در بخش دولتی کار می کنند

رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت:متاسفانه حدود 70 درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی بیکار هستند.

تنها 13 درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی در بخش دولتی کار می کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، احمد  کبیری رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه از 230 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان نظام مهندسی کشاورزی تنها 30 درصد آنها در بخش دولتی و خصوصی مشغول به کار شده‌اند بیان مرد:حدود 70 درصد از فارغ التحصیلان کشاورزی بیکار هستند.

کبیری با اشاره به اینکه 17درصد در بخش دولتی و 13 درصد در بخش دولتی فعالیت می‌کنند تصریح کرد:بسیاری ازجوانان این رشته تحصیلی علاقه‌مند به کار زیادی در کشور هستند که این لشکر فارغ‌التحصیلان را باید جذب عرصه‌های کار و تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آب و خاک و محیط زیست، شاهد مشکلات جدی هستیم گفت:سال هاست بحث آب از مرز بحران گذشته است، اما همچنان برداشت بی رویه ادامه دارد.

در مناطق خوزستان و غرب کشور با بحث ریزگردها روبرو هستیم که برای این امر باید تصمیمات درستی اتخاذ شود، چراکه طبیعت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

کبیری از واردات سالیانه 300 میلیون عدد بذر هیبرید خبر داد و گفت: برای این میزان واردات، سالانه حدود 100 میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود که با توجه به نوسان نرخ ارز، این میزان افزایش می‌یابد، که با حمایت وزارت جهاد درصدد تولید بذر خیار،گوجه فرنگی، فلفل، خربزه، پیاز، هندوانه و گیاه استراتژیک کنجد هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بذر تولید داخل علاوه بر افزایش کیفیت، قیمت آن نصف بذر خارجی است که این امر برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

به گفته وی؛ با افزایش تولید بذر کنجد، امکان کاهش وابستگی واردات دانه روغنی وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی