English

با‌ حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی رخ داد؛

امضای ۷ تفاهم نامه و قرارداد انتقال فناوری و دانش فنی بین موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:۲۴۰ دانش فنی تحقیقات کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده است.

امضای ۷ تفاهم نامه و قرارداد انتقال فناوری و دانش فنی بین موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی موج، طی مراسمی با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و روسای موسسات تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، ۷ تفاهم نامه و قرارداد انتقال فناوری و دانش فنی بین موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر و موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با بخش خصوصی امضا شد.

این تفاهم نامه و قراردادهای واگذاری، در زمینه اصلاح و بهینه سازی ادوات کشاورزی با اجرای پروژه های مشترک و واگذاری امتیاز تکثیر و تولید بذور نخود رقم "سعید"، لوبیا چیتی رقم "صالح"، خربزه رقم "درگزی ۹۳" و "خاتونی ۹۳" و مشارکت در تولید بذر سویا رقم "ویلیامز" است.

تجاری سازی ۳۶۰ دانش فنی در تولید بذر

معاون وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با اشاره به اینکه بیش از 300 دانش فنی در تولید انواع بذر در سازمان تحقیقات وجود دارد افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است سالانه 50 دستاورد علمی و دانش فنی تولید بذر به بخش خصوصی واگذار شود.

اسکندر زند گفت: دانش فنی تولید بذر پنبه ، ذرت، غلات، دانه های روغنی و انواع حبوبات نیز در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

­رئیس موسسه تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی همچنین از واگذاری دانش فنی تولید واکسن به بخش خصوصی خبرداد و افزود: علاوه بر این دانش فنی تولید در بخش باغبانی ، دام و طیور، زنبور عسل ، نوغان داری و پرورش انواع آبزیان نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

به‌گفته وی تاکنون توسعه ۲۴۰ دانش فنی تحقیقات کشاورزی به بخش خصوصی واگذار شده است و به زودی ک۳۶۰ دانش فنی دیگر نیز تجاری سازی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه