English

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

پرداخت تسهیلات ۴ تا ۶ درصدی به کشاورزان

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: کاهش مصرف محلول سم به ۴۰ لیتر در هکتار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

پرداخت تسهیلات ۴ تا ۶ درصدی به کشاورزان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری با بیان اینکه کاهش مصرف محلول سم به ۴۰ لیتر در هکتار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد عنوان کرد:در گذشته مصرف 400 لیتر محلول سم در هکتار بود که با استفاده از سمپاش توربین های زراعی این میزان را به 200 لیتر در هر هکتار رسانده ایم که تلاش داریم باز هم آن را کاهش دهیم.

کامبیز عباسی اظهار داشت: یکی دیگر از سیاست های ما این است که با مناسب شدن سرعت عملیات سمپاشی و افزایش روش عرض بوم ها، شاهد لهیدگی محصولات تولیدی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه برای خرید و استفاده از ادوات نوین کشاورزی، تسهیلات ۴ تا ۶ درصدی به کشاورزان پرداخت می شود بیان کرد:ماشین‌آلات خارجی 4 برابر ماشین‌آلات داخلی قیمت دارند و ما با پیشرفتی که در تولید این محصولات داشتیم توانستیم نیاز کشاورزان با قیمت‌های کمتری تامین کنیم.

به گفته این مسوول یکی از روشهای ما سمپاشی 5 هزار لیتری است که توسط تولیدکنندگان داخلی در حال تولید و روش دیگر آن است که سمپاشی به جای آنکه با یک نازل انجام  با نازل‌های متعددی این کار به صورت جداگانه انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه