English

کشت برنج در تمام استان‌ها به جز گیلان و مازندران باید متوقف شود

کامبیز عباسی گفت: تولید برنج به دلیل پایین بودن بهره‌وری آب باید در دو استان گیلان و مازندران انجام شود و کشت برنج در استان‌های دیگر مورد تأیید، قبول و حمایت وزارت جهاد کشاورزی نیست.

کشت برنج در تمام استان‌ها به جز گیلان و مازندران باید متوقف شود

به گزارش خبرگزاری موج از رشت، کامبیز عباسی پیش از ظهر امروز در ستاد برداشت برنج با حضور نمایندگان شش استان کشور در گیلان اظهار کرد: کشت برنج در تمام استان‌ها به غیر گیلان و مازندران باید متوقف شود.

وی ادامه داد: تولید برنج به دلیل پایین بودن بهره‌وری آب باید در دو استان گیلان و مازندران انجام شود و کشت برنج در استان‌های دیگر مورد تأیید، قبول و حمایت وزارت جهاد کشاورزی نیست.

رئیس صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه چهارپنجم کشت برنج در گیلان و مازندران انجام می‌شود، افزود: هیچ‌گونه تسهیلاتی برای کشت برنج به غیر از این دو استان پرداخت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان سطح کشت برنج کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از روش‌های جدید برای کاهش آب هستیم و کشت نشایی را دنبال می‌کنیم.

عباسی یادآور شد: از سال‌های گذشته تا امسال چهار خط اعتباری برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی در کشور اختصاص داده شده است.

وی با تصریح بر اینکه خط اعتباری نخست ۷۵۰ میلیارد تومان اختصاص داده و تمام این مبلغ جذب شده است، متذکر شد: در خط اعتباری دوم ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده و تاکنون ۹۴ درصد آن جذب شده است.

به گفته رئیس صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، در خط اعتباری سوم یک‌هزار میلیارد تومان اختصاص داده که ۷۰ درصد از آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده شده است، افزود: از این رقم تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برای دریافت در بانک‌ها ثبت شده که ۳۳ درصد از اعتبارات محسوب می‌شود.

عباسی پرداخت خط اعتباری را در مکانیزاسیون زراعت، باغ، دام و طیور عنوان کرد و متذکر شد: تاکنون تنها ۷۰ میلیارد تومان معادل شش درصد جذب شده که سهم هرکدام از استان‌های گیلان و مازندران ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش موج، در ستاد مذکور نمایندگان استان‌های برنج‌خیز سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، گلستان، مازندران و گیلان حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه