English

مشاور وزیر جهاد کشاورزی

صادرات خاویار ایرانی به آمریکا مجددا از سر گرفته شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت:بعد از ۲۵ سال توانسته ایم صادرات خاویار ایرانی را به آمریکا فعال کنیم.

صادرات خاویار  ایرانی به آمریکا مجددا از سر گرفته شد

به‌ گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته موفق شدیم ١٠ کیلوگرم خاویار پرورشی به آمریکا به ارزش ٦٠ میلیون تومان صادر کنیم پرداخت و افزود:انحصار خاویار وحشی نیز در اختیار شرکت خدمات کشاورزی  و صادرات آن نیز ممنوع است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی تصریح کرد:تولیدکنندگان خاویار پرورشی می توانند با هماهنگی شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی اقدام به صادرات خاویار به آمریکا نمایند.

به گفته این مسوول صادرات خاویار ایران به آمریکا و کانادا حدود ٢٥ سال ممنوع بوده است.

 پیگیر ثبت بین‌المللی خاویار هستیم

رجایی با بیان اینکه ثبت ملی خاویار ایران را توانسته ایم انجام دهیم گفت:برخی کشورها از نام خاویار ایران سوء استفاده می‌کردند و ما از نظر حقوقی نمی‌توانستیم پیگیری کنیم، ثبت ملی برند ایران را در نظر گرفتیم و در حال پیگیری ثبت بین‌المللی خاویار هستیم، به طوری که گواهی سازمان خواروبار آمریکا (FDA) را هم گرفته‌ایم. 

وی اظهار کرد:همچنین توانسته ایم برای مقابله با قاچاق خاویار ستادی ایجاد کردیم و از همین رو هزینه قاچاق بسیار بالا رفته است. 

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:ماهیان خاویاری به عنوان یکی از گونه‌های جانوری در حال انقراض تحت حمایت قرار گرفته است و صید این گونه ماهیان به عنوان صادرات و تجارت ممنوع است.

قیمت هر کیلو گرم خاویار ایرانی

وی در مورد قیمت خاویار گفت: هر کیلوگرم خاویار پرورشی بین 3.5 تا 6.5 میلیون تومان و خاویار وحشی بین 9 تا 12 میلیون تومان است. 

به گفته مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی پرورش ماهیان خاویاری در 20 استان کشور  آغاز شده است و تاکنون 5 صیدگاه دراختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته و ما حدود 40 صیدگاه داریم که می‌توانیم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم. 

رجایی مطرح کرد:چین بزرگترین تولید کننده خاویار پرورشی است و در سال 2015 این کشور 150 تن خاویار پرورشی صادر کرد در حالی که ما 3 تن صادر کرده‌ایم، اما در برنامه ششم بنا است این رقم را به 20 تن برسانیم که کار بسیار سختی است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه