English

جمعه به خرید؛تخفیفی متفاوت

تب جمعه به خرید امروزه به سرتاسر دنیا راه یافته است. پس از ورود آن به خاور دور و کشور های مسلمان، ایران نیز در سال 1394 به این «جنبش جهانی خرید» پیوست، اما با پرداخت چه بهایی؟ در ادامه به فراگیر شدن تب حراجمعه (جمعه به خرید) در ایران می پردازیم.

جمعه به خرید؛تخفیفی متفاوت

به گزارش خبرگزاری موج، شاید عبارت «بلک» به معنای سیاه چندان خوشایند نباشد. اما با بومی سازی های انجام شده، می دانیم جمعه به خرید یا همان حراجمعه در بامیلو، به معنای یک روز پرمنفعت خرید و یک حراجی بزرگ است.

تخفیفی متفاوت

در اوایل دههۀ ۶۰ میلادی، حسابداران همیشه فردای روز عید شکرگزاری، حساب‌های خود را مشکی رنگ می‌دیدند. این روز سرآغاز موج سود و خریدهای پیش از عید به حساب می‌آمد. از این رو، بین خود آن را«جمعه به خرید» به معنای جمعه {جوهر} مشکی نام‌گذاری کردند.
کسانی که آن عبارت را شنیده بودند، مفهومی یکسان در ذهنشان تداعی می‌شد:
«فرصتی طلایی برای خرید کردن»

سرتاسر دنیا

جمعه به خرید به طور رسمی در اوایل دهۀ 90 از آمریکا آغاز شد اما این «جنبش خرید و تخفیف» در آمریکا نماند. چین کهن (با عنوان روز مجرد ها)، کانادا، انگلستان، فرانسه، هند، آلمان، استرالیا، اتریش، آفریقای جنوبی، امارات و پاکستان تنها تعدادی از کشور هایی بودند که به این جنبش پیوستند.

تاریخچه جمعه به خرید

۱۰ نکته جالب در مورد جناب جمعه به خرید
حراجمعه ۹۵ در برابر جمعه به خرید ۲۰۱۶

تب جمعه به خرید در ایران

فروشگاه های حقیقی و مجازی در ایران تا پیش از سال 1394 به فکر پیوستن به جنبش جهانی جمعه به خرید نبودند. سنت این حراجی بزرگ به مرور در کشور ما جا افتاد. بازار اینترنتی بامیلو اولین جمعه به خرید ایران را در پنجم و ششم آذر ماه 1394 برگزار کرد. ایرانیان برای اولین بار طعم یک تخفیف بسیار ویژه را چشیدند.

بازخورد اولین جمعه به خرید در ایران

بدون شک، جمعه به خرید برای کسی که یک آیفون 6 به ارزش 2.400.000 هزار تومان را به قیمت 1.900.000 هزار تومان خریده، تجربۀ خوشی بود. اما محدودیت این کالاها به مزاج بیشتر کاربران خوش نیامد. این باور نادرست، که همگی در جمعه به خرید می توانند این کالاها را به ثبت برسانند؛ موجب رنجش بسیاری شد.

حراجمعه 95، دومین جمعه به خرید ایران

پس از یک سال تجربه در برگزاری جمعه به خرید به صورت آنلاین، بامیلو این بار جمعه به خرید را با نام حراجمعه برگزار کرد. امتیاز دومین جمعه به خرید ایران، اطلاع رسانی موفق و آگاهی بیشتر برای مشتریان بود. بر محدودیت تعداد این کالاهای تخفیف بسیار ویژه تأکید بیشتری شد.

چرا جمعه به خرید؟

تلاش های گسترده ای برای بومی سازی این سنت جهانی خرید در داخل کشور صورت گرفت. با این وجود برخی فروشگاه ها و پایگاه های اطلاع رسانی داخلی، حراجمعه 95 را تقلیدی از فرهنگ های بیگانه دانستند. برخی با پرسیدن پرسش «چرا جمعه به خرید؟» و برگزاری رویداد های مشابه در فصل بهار، ورود این رویداد به کشورمان را به چالش کشیدند. به باور این عده، همگام بودن با یک سنت بین المللی بیهوده بود. آن ها هم زمان بودن این رویداد با کشور های دیگر دنیا را امری پوچ می دیدند.

دانه ای که پس از سه سال میوه داد

پس از سه سال بومی سازی از سوی بامیلو، امروزه کمتر کسی در ایران جمعه به خرید را رویدادی بیگانه می داند. حتی کسانی که آن را تقلیدی از فرهنگ های بیگانه می دانستند نیز به این جنبش پیوسته و قصد برگزاری آن را برای مشتریان خود دارند. امروزه تمام فروشگاه های ایرانی به بزرگ شدن و فراگیری بهتر این جنبش جهانی در ایران کمک می کنند. جمعه به خرید سوم در ایران، بهترین اتفاقی است که برای فروشندگان و خریداران خواهد افتاد. حراجی بزرگی که در آن هر دو طرف برنده هستند.

سومین جمعه به خرید در ایران : حراجمعه 1396 بامیلو

پس از موفقیت های حراجمعه در دو سال پیشین، بامیلو به عنوان بنیان گذار جمعه به خرید در ایران، برای سومین سال متوالی اقدام به برگزاری حراجمعه نموده است. حراجمعه 96 در روز های سوم و چهارم آذر ماه اتفاق می افتد. حراجمعه امسال با حمایت ایرانسل و هم زمان با سایر کشور‌های جهان آغاز می شود. شرکت خدمات ارتباطاتی ایرانسل، بزرگترین اپراتور دیتای ایران، حامی اصلی حراجمعه 1396 خواهد بود. در کنار ایرانسل، اسنپ، اسنپ فود، اسکانو و پین تا پین نیز بامیلو را در این رویداد بزرگ همراهی می کنند. بدین ترتیب، ایرانیان برای سومین سال متوالی شانس شرکت در این رویداد جهانی و خریدن کالاهایی با تخفیف بسیار ویژه (Doorbusters) را به دست می آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه