English

وزیر جهاد کشاورزی در گردهمایی کشت پاییزه:

افزایش تولیدات کشاورزی مختص به حوزه زراعت نیست/تصویب اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه روستایی و عشایری

وزیر جهاد کشاورزى گفت: تولید میگوی پرورشی از ۱۰ هزار تن در سال ۹۱ به ۲۷ هزارتن افزایش یافته است.

افزایش تولیدات کشاورزی مختص به حوزه زراعت نیست/تصویب اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر جهاد کشاورزی در پنجمین گردهمایی سراسری کشت های پائیزه (سال زراعی ۹۷-۹۶) با اشاره به ظرفیت های فراوان و مغفولی در بخش کشاورزی کشور افزود: کشورمان ظرفیت هاى مناسبی دارد که باید با شناسایی آن ها و باور و اعتقاد پایدار در جهت فعال کردن این ظرفیت ها به منظور ایجاد ثروت و اشتغال اقدام کنیم.

محمود حجتى با بیان اینکه در این دوره توانسته ایم رکوردهاى تازه اى در بخش کشاورزى به دست بیاوریم خاطر نشان کرد:دستیابی به نیمی از رکوردهای تولید محصولات کشاورزی از جمله رکورد ۹.۲ تن در هکتار کلزا (۴.۶ تن) و ۱۳ تنی گندم (۶.۵ تن)، چغندرقند ۱۴۰ تن (۷۰ تن) موجب افزایش تولید و خودکفایی در سایر محصولات اساسی می شود.

وى با اشاره به اینکه رکورد تولید شکر با افزایش عملکرد ۱۰ تا ۱۵ تنی چغندرقند در هکتار حاصل شده است یاد آور شد:افزایش تولیدات کشاورزی مختص به حوزه زراعت نیست؛ بلکه تولید میگوی پرورشی از ۱۰ هزار تن در سال ۹۱ به ۲۷ هزارتن افزایش یافته است.

به گفته وى صادرات آبزیان در ٤ ماه امسال ٦٥ درصد و محصولات لبنى ٢٨ درصد بوده که نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

این مسوول ادامه داد:با راه اندازی سامانه رصد آنلاین بخش کشاورزی تا سال آینده وضعیت کاشت و برداشت محصول در مناطق مختلف پایش و در صورت وجود مشکل در تولید، مناطق دیگر جایگزین می شود.

حجتى به تصویب اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری برای توسعه روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود:این یک اقدامى است که فرصتی را برای توسعه زیرساخت ها و ایجاد نواحی صنعتی در روستاهای پرجمعیت محسوب می شود

به گفته وزیر جهاد کشاورزى صنایع تبدیلی، غذایی و تکمیلی، گلوگاه توسعه بخش کشاورزی است و از این اعتبارات می توان برای این منظور و همچنین توسعه گلخانه ها استفاده کرد.

وى با بیان اینکه باید آموزش مهارتی کارکنان وزارت افزایش یابد إذعان کرد:همه مراکز خدمات کشاورزی باید یک محقق مسوول داشته باشند تا اهداف و رویکردها در عرصه تحقق یابد.

وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه بنیاد مستضعفان، بانک سینارا به اعطای تسهیلات یارانه‌دار با نرخ ۱۸ درصدی به روستاها ترغیب کرده است، عنوان کرد: طبق تفاهم بنیاد مستضعفان با بانک سینا، قرار است پنج درصد از ۱۸ درصد سود تسهیلات را بنیاد و پنج درصد توسط استانداری‌ها پرداخت شود که به این ترتیب سهم سود پرداختی روستاییان در مجموع هشت درصد خواهد بود.

وی به صنایع تبدیلی اشاره کرد و افزود: ما می‌توانیم صنایع تبدیلی را در روستاهای پرجمعیت ایجاد کنیم تا میوه‌ای که در روستا تولید می‌شود، در همان روستا تبدیل به کنسرو و کمپوت شود، نه اینکه  نزدیک به تهران و در کارخانه‌ها فرآوری شود، که اگر این اتفاق بیفتد، بخش زیادی از مشکلات حاشیه‌نشینی و مهاجرت به شهرها که دغدغه مسوولان هست تا حد زیادی حل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه