English

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

ارزش افزوده بخش کشاورزی در کردستان ۲ برابر کشوری است

به یاری خداوند و با تلاش متولیان بخش کشاورزی توانسته‌ایم ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان کردستان را به دو برابر کشوری برسانیم.

ارزش افزوده بخش کشاورزی در کردستان 2 برابر کشوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: به یاری خداوند و با تلاش متولیان بخش کشاورزی توانسته‌ایم ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان کردستان را به دو برابر کشوری برسانیم.

 مصطفی جلیلی در جلسه کمیته مشورتی اجرایی پروژه ایکاردا در استان کردستان اظهار کرد: رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی در بررسی‌های به عمل آمده بیشتر از بخش‌های صنعت و خدمات بوده است.

وی افزود: در سال ۸۵ ارزش افزوده بخش کشاورزی 8.8 درصد بوده است که در سال ۹۵ به 13.1 درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی کردستان گفت: در بررسی‌های انجام شده ارزش افزوده در بخش صنعت 45.1 بوده است که در سال ۹۵ به 33.5 درصد رسید، همچنین در بخش خدمات نیز ارزش افزوده در سال ۸۵ ، 48.4 بود که در سال ۹۵ به 52.6 درصد رسید، اما باز هم بخش کشاورزی پیشروتر است.

وی با عنوان اینکه ارزش افزوده بخش کشاورزی در استان کردستان دو برابر کشوری است، اعلام کرد: با توجه به ظرفیت کشاورزی استان و اقدامات انجام شده در قالب پروژه‌هایی با مشارکت ایکاردا باید به سمت بالا رفتن سطح معیشت کشاورزان و اقتصادی شدن کشاورزی بیشتر از گذشته پیش برویم.

جلیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۲۰  نفر از کارشناسان بخش کشاورزی (کارشناسان ناظر) در مراکز حضور فعال دارند و درصورت تامین اعتبار موردنیاز در سال جاری، تعداد دیگری از کارشناسان ناظر که پرونده‌های آنها تکمیل و مراحل اداری انها قبلاً طی شده است در سقف سهمیه ابلاغی مربوط به جهاد کشاورزی استان در مراکز خدمات شروع به کار می‌کنند.

وی در پایان با تاکید بر حضور پر رنگ‌تر تعاونی‌های کشاورزی، افزود: تعاونی‌های بخش کشاورزی و تشکلات کشاورزی باید نسبت به گذشته حضور پررنگ‌تری داشته باشند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه