English

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

طرح قرآنی «مسطورا» فکری شایسته برای مانوس شدن با قرآن است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:طرح قرآنی «مسطورا» فکری شایسته و اقدامی خوب برای مانوس شدن با قرآن است.

طرح قرآنی «مسطورا» فکری شایسته برای مانوس شدن با قرآن است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، آیت الله طباطبایی نژاد در دیدار با مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان و اعضای طرح ملی «مسطورا» با اشاره اهمیت ماه مبارک رمضان و مقدمه سازی ماه های رجب و شعبان برای این ماه اظهار داشت: ماه رمضان آخرین ماه است که دعاهای انسان راحت تر مستجاب می شود و خداوند درب رحمت خود را به روی همه باز نموده است.

وی افزود: امام مجتبی(ع) در این باره می فرماید " إنَّ اللّه جَعَلَ شَهرَ رَمضانَ مِضمارا لِخَلقِهِ "، خداوند ماه رمضان را به عنوان میدان مسابقه بندگان خود خلق کرده است، یعنی ماه سبقت گرفتن در عمل و رسیدن به رضایت خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان لزوم سبقت گرفتن انسان در کار خیر گفت: در کار خیر انسان باید سبقت بگیرد ، یعنی می خواهد که هیچ فردی جلوتر از انسان نباشد و این حسادت محسوب نمی شود. 

وی اضافه کرد: دستور این است که در کار خیر از همه جلو بیافتید و وصیت امیرمومنان(ع) نیز در شب 21 ماه رمضان به فرزندان خود همین تعبیر بود که فرمودند" فردی نباشد که در عمل به قرآن جلوتر از ما باشد" و لذا سبقت گرفتن در کار خیر و دعا و رسیدن به رضای حضرت حق، مسابقه خوبی است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به ابعاد طرح قرآنی مستورا و بکارگیری آیات کوتاه قرآن کریم در زندگی عنوان کرد: همه آیات قرآن نورانی است، اما یک بخشی از آیات باید مانند تابلو در ذهن مسلمان قرار گیرد، بنابراین باید جمعی این آیات تابلویی را احصا کنند و حداقل پس از ماه مبارک رمضان همه ما 30 آیه از آیات تابلویی قرآن کریم را حفظ باشیم.

وی پرداختن به مقدمات قرآن کریم را نیز دارای ثواب بیان کرد و افزود: نگاه کردن و خواندن قرآن ثواب دارد و قرآنی کتابی است که مقدمات آن نیز دارای ثواب است و این مقدمات، انسان را به سمت عمل سوق می دهد. 

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: دستور صریح است که می فرماید شب بیدار شوید و قرآن بخوانید، " قُمِ ٱلَّیۡلَ إِلَّا قَلِیلٗا نِّصۡفَهُۥٓ أَوِ ٱنقُصۡ مِنۡهُ قَلِیلًا " معنای آن این است که این عمل یک عبادت رشددهنده است و انسان را رشد می دهد.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تاثیر قرآن کریم در رشد فکری انسان تصریح کرد: این طرح نیز برای همین امر است و این در حالی است که همه منبری ها در ماه مبارک رمضان، قرآن برای مردم می خوانند و تفسیر می کنند ، اما این طرح برای این است که تابلوهای قرآن را حفظ کنیم.  

عضو خبرگان رهبری بیان آیات مربوط به ماه مبارک رمضان و آیات اخلاقی به وسیله این طرح را مهم دانست و گفت: باید آیات محکمات و روشن را در این طرح برای مردم بیان کنیم و خود قرآن نیز می فرماید این کتاب، آیات محکم و متشابه دارد و این کتاب متقین را هدایت می کند.

وی افزود: قصد این بوده است که در ماه رمضان همه مسئولین و مردم 30 آیه مربوط به اخلاق و زندگی را حفظ کنند، یعنی قرآن کریم در قلب مردم قرار گیرد و در حوزه علمیه نیز باید این کار را انجام دهیم و این کار ، کار بالا و فکر خوبی است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را "مضمار" و مسابقه برای پیدا کردن تقوا قرار داده است تا انسان در هر مکان و در هر زمان احساس کند در محضر خدا قرار دارد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین مهدی فوقی به اجرای طرح قرآنی مسطورا در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائل زیربنایی و اجرایی یک طرح ، توجیه آن طرح است و طرح ملی مستورا ذیل دفتر مقام معظم رهبری و با میدان داری سازمان تبلیغات اسلامی در دست اجرا است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی اصفهان هدف از برگزاری این جلسه را توجیه ستادی و استانی طرح ملی مسطورا بیان کرد و افزود: باید همه دستگاه ها هم افزایی کنند و یک موضوع را در جریان قرار دهند تا آن مسئله به نحو احسن انجام گیرد، هم چنان که در اجرای برنامه قرآن خوانی چهارباغ که دو سال گذشته صورت گرفت، شاهد بودیم عموم مردم اقبال خوبی نسبت به این طرح داشتند.

وی ضمن قدردانی از حمایت شهرداری و مجموعه موسسه قرآنی برهان در اجرای برنامه قرآن خوانی چهارباغ عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم برای اجرای طرح ها، هم افزایی و حضور دستگاه های مختلف ضرورت دارد و این طرح در حال حاضر در کشور اجرا می شود. 

گفتنی است؛ در انتهای این جلسه طرح ملی مسطورا در اصفهان به دست آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه