English

امام جمعه اصفهان:

مسائل اقتصادی و سیاسی و امنیتی هرکشور وابسته به حمل و نقل جاده ای است

هر کشوری که بخواهد از نظر اقتصادی، امنیتی و سیاسی بر اساس روال باشد وابسته به حمل و نقل است.

  مسائل اقتصادی و سیاسی و امنیتی هرکشور وابسته به حمل و نقل جاده ای است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مدیرکل حمل و نقل استان اصفهان با اشاره به این که حمل و نقل مسئله بسیار مهم و اساسی در کشور است اظهار داشت: هر کشوری که بخواهد از نظر اقتصادی، امنیتی و سیاسی بر اساس روال باشد وابسته به حمل و نقل است.

وی افزود: این کار، کار بسیار اساسی و مهم است و مهم تر از آن نگهداری راه ها و جاده ها است  و این در حالی است بسیاری از جاده ها زیربنای خوبی  به ویژه در بخش جاده های روستایی در ابتدای انقلاب نداشت و لذا نگهداری جاده ها از ساخت آن مهم تر است.

امام جمعه اصفهان با بیان حمایت از رانندگان جاده ای به خصوص در زمینه تامین تجهیزات خودرو گفت: باید حامی رانندگان باشیم چرا که تورمی که وجود دارد شامل رانندگان نیز می شود.

 آیت الله طباطبایی نژاد یکی از کارهای خوبی که برای رانندگان انجام شد را مسئله بیمه رانندگان دانست و افزود: کار بسیار خوبی که برای راننده ها انجام شد و اقدام بسیار اساسی و خوبی صورت گرفت، بیمه رانندگان است و رانندگان هم باید قدر آن را بدانند.

وی با اشاره به دلایل کاهش ارزش پول ملی از جمله جنگ و نیاز به چاپ اسکناس بدون پشتوانه عنوان کرد: ما حتی پس از جنگ تحمیلی نیز در تحریم به سر می بردیم و اجازه فروش نفت را نیز نمی دادند و یا پول نفت فروخته شده را به کشور پرداخت نمی کردند و این در حالی است که دولت از خود پول ندارد و درآمد آن از نفت و مالیات است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی معجزه نمود و در این 40 سال با همه گرفتاری ها در عرصه هایی مانند جاده سازی و یا در زمینه تولید برق پیشرفت کرد و پس از انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در کشور انجام شد.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر ذلت و خواری کشورهای عربی در مجوز گرفتن از آمریکا و غرب تصریح کرد:  این کشورها به غزه کمک نمی کنند زیرا آمریکا این اجازه را به آنها نمی دهد،لذا انقلاب اسلامی آمد تا مقابل این مسئله بایستد.

وی اضافه کرد:  امروز در دنیا هیچ کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران به خدا و دین اسلام نزدیک تر نیست و باید از این حکومت حمایت کنیم و اگر با قصد خدا حمایت نماییم ثواب می کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به روایتی از امام صادق در خصوص خدمت خلق گفت: حضرت در این روایت می فرماید " اَلْخَلْقُ عِیَالُ اَللَّهِ فَأَحَبُّ اَلْخَلْقِ إِلَى اَللَّهِ مَنْ نَفَعَ عِیَالَ اَللَّهِ " خلق خدا اعم انسان، گیاه و حیوان عیال خدا است  و محبوب ترین فرد نزد خدا کسی است که به عیال خدا کمک می کند.

امام جمعه اصفهان هم چنین به توجه مسئولان حمل و نقل به مسائل رفاهی جاده ها برای مسافران نیز اشاره کرد و افزود: باید بر مواردی که درباره رفاه مردم است نظارت کنید و از نظر نظافت ، قیمت و فواصل محل های استراحت و مساجد بین راه نظارت وجود داشت.

در ابتدای این دیدار مدیر کل حمل و نقل استان گزارشی از عملکرد دستگاه مورد نظارت خود بیان کرد و اظهار داشت: سعی کردیم در این مدت تعادل و توزان بین مجموعه برقرار کنیم و ارتباط و صمیمیت بین مجموعه های خصوصی را بیش از پیش نماییم.

وی با بیان این که ارتقاء ایمنی وکاهش تصادفات اولویت اول راهداری است گفت:  نیاز به آموزش و ارتقاء کیفیت رانندگی رانندگان جاده ای است و از هر طریق ممکن باید به این مسئله توجه شود.

وی اضافه کرد: در مورد پروژه هایی که شروع شده است سعی کردیم تعادل و توازن وجود داشته باشد و البته مشکلات اعتباری نیز وجود دارد.

مدیر کل حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان کرد:  با حداقل نیرو که 40 درصد چارت سازمان است در استانی با 12 هزار کیلومتر راه، در تلاش هستیم و کار خود را انجام می دهیم و با تلاش همکاران توانستیم امسال در جشنواره شهید رجایی رتبه برتر را کسب نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه