English

بخشنده امینه:

شفافیت و عدالت محوری دو رویکرد شهرداری کاشان است

شهردار کاشان عنوان کرد: شفافیت محوری و عدالت محوری دو رویکرد این دوره شهرداری کاشان است.

شفافیت و عدالت محوری دو رویکرد شهرداری کاشان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده امینه شفافیت‌ محوری و عدالت‌مداری به عنوان دو رویکرد این دوره مدیریت شهری است، گفت: توسعه سازوکارهای الکترونیکی، علاوه بر تقویت شفافیت در مجموعه شهرداری، از بروز تبعیض و فساد مبتنی بر ارتباطات غیرقانونی در حوزه عوارض شهری جلوگیری می‌کند.

وی افزود: تحقق «شهر هوشمند» به عنوان یکی از اهداف کلان خویش را یادآور شد و گفت: گرچه برای تحقق عینی این مطالبه، نیازمند ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها هستیم اما اصلاح روندها با محوریت تبدیل شیوه‌های سنتی به روش‌های الکترونیک می‌تواند مسیر محقق شدن این هدف را هموارتر سازد.

این مقام مسئول در ادامه افزایش کارآیی و سرعت عملکرد در ارزیابی داده‌ها و اطلاعات را مزیت مهم دیگر تبدیل قبوض کاغذی به سازوکار الکترونیک دانست و بیان کرد: در این روش، اطلاعات قبض‌ها بسیار سریعتر دراختیار کارشناسان قرار گرفته و به تبع آن پروسه تعیین و وصول مطالبات نیز با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

شهردار کاشان خاطر نشان کرد: حذف فیش‌های کاغذی و ایجاد سازوکار عرضه فیش‌های عوارض نوسازی و صنفی به صورت الکترونیک انجام پذیرد.

حسن بخشنده امنیه افزود: بر اساس تصمیم مدیریت شهری، تمام فیش‌های کاغذی در زمینه پرداخت عوارض نوسازی و صنفی حذف گردیده و از این پیش خدمات این حوزه به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روش سنتی صدور قبوض کاغذی علاوه بر هزینه‌های اجرایی و مصرفی، چالش‌های زیست‌محیطی را به همراه دارد، گفت: هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی و خطاهای ناشی از آن نیز مسئله دیگری است که در این روش با آن مواجه خواهیم بود.

 به گفته شهردار کاشان در بدو امر تبدیل قبض کاغذی به قبض الکترونیک، علاوه بر حداقلی شدن هزینه نیروی انسانی در شهرداری‌ها، مراجعه غیرضروری و حضوری شهروندان حذف شده و در زمان و منابع مصرفی صرفه‌جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه