English

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد در دیدار با شهردار کاشان:

آمادگی برای تعامل دو سویه با کاشان به منظور تحقق توسعه پایدار

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد از آمادگی برای تعامل دو سویه با کاشان به منظور تحقق توسعه پایدار با کمترین تخریب به محیط زیست خبر داد.

آمادگی برای تعامل دو سویه با کاشان به منظور تحقق توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کلودیو پروویداس در دیدار با شهردار کاشان در خصوص حوزه مسئولیت خویش گفت: بخشی از سازمان ملل، بخش عملیاتی و اجرایی است و ناظر بر اقدامات و فعالیت‌هاست.

وی استفاده از تجربیات دیگر شهرهای جهان را یکی از نتایج این تعامل قلمداد و بیان کرد: می‌توان از روش‌ها و شیوه‌هایی نوین شهرهای دیگر در خصوص مسائل و بحران‌های مشابه استفاده و به منظور مدیریت چالش‌ها بهره برد.

کلودیوپروویداس، شناخت نیازها و ضرورت‌ها را یکی از الزامات رفع آن دانست و بیان کرد: باید با تمرکز روی چند حوزه، چشم‌اندازی متناسب و عملیاتی برای تحقق آن ترسیم کرد.

نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد، نگاه ویژه به موضوعات مردم‌محور و محدود را برای عملیاتی شدن آن توسعه  ارزیابی و تأکید کرد: می‌توان توسعه را با حداقل تخریب محیط زیست و همچنین روش‌های عملیاتی جدید و کارآمد محقق کرد.

عزم مدیریت شهری کاشان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث پارکینگ‌های طبقاتی

شهردار کاشان در دیدار با کلودیو پروویداس نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل متحد با تأکید بر عملکرد مدیریت شهری برای ارتقای وضعیت حمل و نقل پاک افزود؛  در این راستا شهرداری کاشان برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

حسن بخشنده امنیه ، سرمایه گذاری در دو بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و احداث پارکینگ های طبقاتی را یک فرصت دو سویه برای بهره‌مندی از مزایای آن دانست.

وی با اشاره به عمر بالای اتوبوس های درون شهری، بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به عنوان یک برنامه محوری تأکید کرد.

شهردار کاشان همچنین به حضور گردشگران در شهرکهن و تاریخی کاشان اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به تمرکز آثار تاریخی در نقاط مشخص شهر، به دنبال احداث پارکینگ‌های بزرگ و طبقاتی در این نقاط هستیم.

بخشنده امنیه، همچنین افزایش مسیرهای دوچرخه سواری در شهر، توسعه مسیرهای پیاده روی، افزایش دوچرخه های اشتراکی و تعداد ایستگاه های دوچرخه سواری را از دیگر برنامه های مدیریت شهری در این زمینه عنوان کرد.

 ایجاد ارتباطات امن درون شهری، نخستین گام در تحقق شهر هوشمند است

شهردار کاشان همچنین در خصوص فرآیند هوشمندسازی عنوان کرد: برای انجام اقدامات جدی در حوزه شهر هوشمند، نیازمند مهیاسازی زیرساخت ها هستیم که این امر از یک سو نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها و از سوی دیگر مستلزم تأمین اعتبارات کلان در این حوزه است.

 بخشنده امنیه تأکید کرد: با ایجاد ارتباطات امن درون شهری و نیز فراهم کردن بستر مدیریت ارتباطات و داده های کلان شهری، باید نخستین گام را در این زمینه برداشت.

شهردار کاشان 2

 ضرورت تحول در شیوه بازیافت پسماندها در کاشان

شهردار کاشان در خصوص حوزه بازیافت تصریح کرد؛  روزانه 200 تن در شهرستان کاشان  زباله تولید می‌شود، که کمتر از 10 درصد از آن در مبدأ تفکیک و 3 تا 5 درصد در مقصد به منظور بازیافت جداسازی می‌شود.

بخشنده امنیه، با اشاره به اینکه از مواد آلی پسماندها،تولیدکمپوست می‌شود خاطرنشان کرد: ادامه شیوه موجود می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

شهردار کاشان بر تحول در شیوه بازیافت تأکید و بیان کرد:به دنبال اجرای فرآیند جدیدی هستیم که بهره‌وری و مشکلات ناشی از روش کنونی بازیافت را مرتفع کند و در این زمینه از کمک‌های علمی و سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم.

 فرونشست زمین یک بحران جدی در منطقه کاشان است

بخشنده امنیه همچنین در ادامه بیان خود افزود: بحران آب و برداشت بی رویه منابع آبی موجب شکل گیری بحران جدی فرونشست زمین در منطقه کاشان شده است گفت؛  این بحران در نواحی مجاور مناطق مسکونی بخش هایی از کاشان بزرگ در حال گسترش است و در آینده ای نزدیک به خطر مهم و اصلی در منطقه مبدل می شود.

وی با اشاره به ایجاد زمین لرزه‌های اخیر، دغدغه‌مندی مدیریت شهری کاشان برای آسیب دیدن آثار تاریخی متذکر شد وگفت: در این زمینه از تمام پیشنهادات و مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی به منظور مدیریت و کنترل این بحران استفاده می‌کنیم.

بخشنده امنیه، با اشاره به بهره مندی کاشان از آثار تاریخی متعدد و همچنین کارشناسان و متخصصان متعدد در این حوزه بیان کرد: می‌توان از این ظرفیت برای انتقال تجربیات به سایر شهرهای دنیا به منظور ایجاد بناهایی با این مختصات استفاده کرد و سازه‌هایی متناسب با هویت و اقلیم هر شهر ایجاد نمود.

پیوند تفکر مدرن با میراث اصیل در مدیریت شهری کاشان

شهردار کاشان با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه توسعه شهری به دنبال استفاده از تفکرات مدرن و جدید مبتنی بر ظرفیت‌های اصیل و تمدنی کاشان بزرگ هستیم.

بخشنده امنیه، با اشاره به بهره مندی کاشان از آثار تاریخی متعدد و همچنین کارشناسان و متخصصان متعدد در این حوزه بیان کرد: می‌توان از این ظرفیت برای انتقال تجربیات به سایر شهرهای دنیا به منظور ایجاد بناهایی با این مختصات استفاده کرد و سازه‌هایی متناسب با هویت و اقلیم هر شهر ایجاد نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه