English

شهردار کاشان در ششمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی مطرح کرد:

اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریالی برای احیای اماکن و بافت تاریخی

شهردار کاشان گفت: برای ساماندهی معابر بافت تاریخی و نجات بخشی برخی عناصر ارزشمند آن در سال 1401 مبلغ 750 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که این مبلغ حدود 18 درصد از بودجه عمرانی شهر را تشکیل می‌دهد.

 اعتبار 750 میلیارد ریالی برای احیای اماکن و بافت تاریخی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسن بخشنده امنیه طی سخنانی ارائه شده در نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد، «گردشگری» را یکی از مولفه‌های اساسی توسعه در دنیای امروز دانست و گفت: این عرصه علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و تجاری، دارای ثمرات اجتماعی و زیست محیطی است؛ محملی که بواسطه آن می‌توان در کنار ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی، تعاملات فرهنگی را تقویت کرد و حتی از آن به عنوان عاملی برای حفاظت از اقلیم و منابع طبیعی بهره برد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل تمدنی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی کاشان خاطرنشان کرد: تا قبل از شیوع کرونا سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر از کاشان و اطراف آن بازدید می کردند که بیشتر این آمار مربوط به تعطیلات نوروز و فصل گلاب گیری بوده است.

شهردار کاشان با اذعان به اینکه از زمان شیوع کرونا گردشگری کاشان متحمل آسیب فراوان شده است، گفت: این شهر با انتخاب صنایع خلاق و نرم فرهنگی مانند تئاتر، صنایع دستی و... علاوه بر تلاش جهت معرفی خود از تریبون رسانه های ملی و فراملی، سعی کرد جایگاه خود را به عنوان یک مقصد ایده آل گردشگری معرفی و تثبیت کند.

بخشنده امنیه با تأکید بر اینکه رونق صنعت گردشگری علاوه بر مولفه‌ها و ویژگی‌های ذاتی و همچنین زیرساخت‌ها و امکانات حیاتی، آموزش جامعه میزبان را می‌طلبد بیان کرد: این آموزش‌ها ضمن ایجاد فضای ذهنی مثبت در گردشگران موجب پایداری گردشگری و نهایتا توسعه آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر این مبنا، مدیریت شهری خطه سیلک در این دوره بر آن شده تا با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان، برنامه‌ای عملیاتی و کاربردی برای استفاده از این ظرفیت‌های ناب به منظور شکوفایی صنعت توریسم کاشان تدوین و اجرا کند.

شهردار کاشان با یادآوری تقویت دیپلماسی شهری و ارتباطات بین‌المللی به عنوان یکی از رویکردهای جدید مدیریت شهری کاشان عنوان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری یکی از این رویکردهای تازه است؛ از جمله عملکردهای قابل طرح در این حوزه می توان به انعقاد قراردادخواهرخواندگی با شهرهای نجف اشرف از کشور عراق، شینینگ از جمهوری خلق چین، و سارایوو از کشور بوسنی و هرزگوین اشاره کرد.

بخشنده امنیه متذکر شد: می‌دانیم برای رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه ناگزیر به ارتقای بیش از پیش گردشگری به عنوان یک صنعت پاک و مولد هستیم؛ بنابراین باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعتلای این صنعت مهم در جامعه خود استفاده کنیم اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پیشرو، سالم و توسعه یافته داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه