English

معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس:

جمع آوری بیش از ۳۰۰ قطعه فسیل و کانی در ژئوپارک ارس

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از شناسایی و جمع آوری بیش از 300 قطعه فسیل و کانی در ژئوپارک ارس خبر داد.

جمع آوری بیش از 300 قطعه فسیل و کانی در ژئوپارک ارس

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یوسف داداش زاده اظهار داشت: در راستای تکمیل بانک فسیل و کانی ویزیتورسنتر ژئوپارک ارس، ضمن حضور دو نفر از کارشناسان سازمان زمین شناسی در ارس و با همراهی کارشناسان ژئوپارک ارس به مدت سه روز به کاوش در مناطق مختلف ژئوپارک ارس اعم از ژئوسایت ها پرداختند که حاصل آن شناسایی و جمع آوری بیش از 300 قطعه فسیل و کانی بود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برخی از فسیل و کانی های جمع آوری شده داده های جدیدی به مطالعات قبلی ژئوپارک ارس می افزاید که شامل شناسایی آثاری از دوره های کربنیفر و دوونین است که از دوره های زمین شناسی ماقبل دوره پرمین هستند و بدین ترتیب می توانیم آثاری از تاریخ کره زمین در 400 میلیون سال قبل را در ویزیتورسنتر ژئوپارک ارس به نمایش بگذاریم.

ژئوپارک ارس با مساحت 1670 کیلومترمربع به علت طبیعت کوهستانی و وجود انواع مختلفی از سنگ‌های رسوبی و آذرین، تنوع ساختارهای تکتونیکی و تنوع پدیده‌های زمین‌شناختی از جذابیت‌های زمین‌ گردشگری مناسبی برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه