English

عزاداری روز عاشورای حسینی در اصفهان+ تصاویر

مراسم عزاداری و سینه زنی مردم متدین اصفهان در روز عاشورای حسینی برگزار شد.

عزاداری روز عاشورای حسینی در اصفهان+ تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مردم نصف جهان همزمان با سراسر کشور در روز عاشورای حسینی به سوگ سالار شهیدان نشسته و در رثای سیدالشهداء  و یاران باوفای ایشان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

همزمان با روز عاشورا عزاداری عاشقان حسینی در قالب دسته عزاداری زنجیرزنی و طبل‌زنی با حضور اقشار مختلف در سطح شهر اصفهان به عزاداری پرداختند و در ماتم سرور و سالار شهیدان به سوگ نشستند.

عاشورا همان روزی است که ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین(ع) طنین انداز می‌شود تا همگان بدانند سلاله پاک پیامبر(ص)، در برابر آن همه ظلم، بی‌یاور شده است و مسلمان جهان هر سال در این روز گردهم می‌آیند تا با وحدت و همدلی به این ندای نورانی لبیک دهند، در هر نقطه از جهان و کشورمان ایران مردم به رسم و شیوه خاص ارادت قلبی خود را به خاندان اهل‌بیت نشان می‌دهند.

در روز عاشورا نذری های بیشتری از مردم دیده می شود و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی از هیئت ها و مساجد مختلف در یک جا جمع شده و به عزاداری امام حسین (ع) می پردازند.

گفتنی است؛ کلمه عاشورا از عشر گرفته می شود. عاشورا در واقع یک کلمه عربی و اسلامی به معنای دهم می باشد. که بر دهم ماه محرم اطلاق می‌شود، اطلاق آن پس از حادثه دهم محرم ۶۱ قمری کربلا و برای بزرگداشت حسین و یارانش صورت پذیرفته‌است.

شیعیان به خاطر فرهنگ خاصی که دارند، واقعه شهادت امام حسین (ع) در این روز را از بزرگترین روزهای عزارداری، سوگواری و ماتم به حساب می‌آورند که بزرگترین فاجعه و ستم درباره خاندان پیامبر (ص) انجام شده است و دشمنان اسلام و اهل بیت این روز را خجسته می دانند و به شادی می پردازند.، اما پیروان خاندان رسالت، به سوگ و عزا می‌نشینند و بر کشتگان این روز می‌گریند.

عاشورای حسینی در اصفهان

عاشورا اصفهان 18

عاشورا اصفهان 18

عاشورا اصفهان 17

عاشورا اصفهان 10

عاشورا اصفهان 4

عاشورا اصفهان 15

عاشورا اصفهان 10

عاشورا اصفهان 6

عاشورا اصفهان 11

عاشورا اصفهان 7

عاشورا اصفهان 4

عاشورای حسینی

عاشورا اصفهات 13

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه