English

امام جمعه تبریز:

نماز جمعه و نماز عاشورا از دلایل برتری امت اسلام است

امام جمعه تبریز گفت: در حدیث قدسی خداوند ۱۰ دلیل را به عنوان دلایل برتری امت اسلام بر دیگر امت‌ها خاطرنشان کرده که در بین آن‌ها، نماز جمعه و نماز عاشورا دیده می‌شود.

نماز جمعه و نماز عاشورا از دلایل برتری امت اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه نماز جمعه عاشورایی تبریز در مصلای امام خمینی(ره) اظهار کرد: در حدیث قدسی، خداوند متعال ۱۰ مورد را به عنوان دلایل برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها بیان کرده که در بین آن‌ها دو مورد، نماز جمعه و عاشورا معرفی شده است. 

وی افزود: در سال جدید قمری، دو عنوان نماز جمعه و عاشورا، تقارن زمانی پیدا کرده‌اند و توجه به این نکته و تلاقی دو ایام الله خالی از لطف نیست چرا که در روایات، هم روز جمعه و هم روز عاشورا از روزهایی معرفی شده که ظهور امام زمان(عج)، در آن روزها روی می‌دهد. 

وی ادامه داد: تقارن زمانی این دو عامل برتری امت اسلام با ایام سالروز احیای نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران و روز نماز جمعه موهبت دیگری است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: امیدواریم از فضایل نماز جمعه که یک موهبت عظیم الهی و موردتاکید قرآن مجید بوده و بنایش توسط امام راحل پایه گذاری شده و از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید است، بهره مند باشیم.

آل هاشم با اشاره به حضور خیل عظیمی از مردم تبریز در نماز جمعه عاشورایی تبریز، گفت: به مردم قهرمان تبریز و آذربایجان تبریک می‌گویم. با این‌که اجازه دادیم تا اقامه نماز هیئت‌های عزاداری در مقابل مساجد شهر برپا شود اما امروز مصلی تبریز، مملو از عزاداران اباعبدالله(ع) بوده و امروز روز اباعبدالله حسین(ع) است. 

وی در ادامه نیز با اشاره به مصادیق و شرایط امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یک آمر به معروف باید ابتدا از خود شروع کند و بر خود امر به معروف داشته باشد. 

وی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر باید با نرم خویی انجام گیرد و امر به معروف به معنای "دعوا کردن" نیست، اظهار کرد: آمر به معروف نباید در مقابل مردم باشد بلکه باید در کنار مردم باشد وگرنه اقدام او کارساز نخواهد بود و حتی نتیجه عکس خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابتذال اخلاقی، کمک به دشمنان، تضعیف نظام و فرهنگ اسلامی، تضعیف اقتصاد کشور و تضعیف علم و فناوری را از مصادیق منکر عنوان کرد.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به از دسته‌ها و مردم مومن و عزادار حسینی که با در دست گرفتن قرآن، اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد و دانمارک را محکوم کردند تقدیر و تشکر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه