English

امام جمعه تبریز:

صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها مردم را به زحمت انداخته است

امام جمعه تبریز گفت: یکی از مسائل مهم مردم موضوع نان است که صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها مردم را به زحمت انداخته است و متاسفانه مشکل‌مان همچنان پابرجاست.

صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها مردم را به زحمت انداخته است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه نان یک چیزی است که همه نیاز داریم؛ اظهار کرد: البته استاندار آذربایجان‌شرقی مصاحبه خوبی در خصوص مساله نان انجام داده بود ولی بنده هم باید چند تاکیدی در این موضوع مهم داشته باشم. 

وی با تاکید بر اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی و برخی حوزه‌های اقتصادی موفقیت‌های خوبی را داشته است، گفت: اما تمرکز روی مسائل کلان نباید دولت را از پرداختن به امور روزمره مردم غافل کند. 

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره بر اینکه ایران کانون جبهه مقاومت برای آزادی قدس شریف انتخاب شده است، ادامه داد: اخیرا جنبش جبهه اسلامی به تهران آمده و ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب داشتند. در این دیدار آنها پیگیری سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش هماهنگی و‌ هم‌افزایی میان‌گروه‌های فلسطینی بودند در حالی که این مطالبه چند سال قبل رهبری برای مسلح شدن کرامه باختری علاوه بر غزه نیز است. 

نماینده ولی فقیه در استان توضیح داد: در هفته‌های اخیر شاهد حملات نیروهای مقاومت به شهرک‌نشینان صهیونیستی بودیم؛ به تعبیر رهبر معظم هر مقدار در قضیه فلسطین پیشرفت باشد به همان مقدار امت اسلامی نیز پیش خواهد رفت. 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم مساله فلسطین یک مساله جهان اسلام است و مساله آزادی‌خواهان دنیاست چراکه همه شاهد هستند که در روز قدس امسال علاوه بر کشورهای اسلامی حتی در کشورهای اروپایی نیز راهپیمایی برگزار شد و مردم اروپا با این راهپیمایی با رژیم ابراز مخالفت کردند.

وی در ادامه به روزجهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر روز مهمی هست و باید خانواده‌ها به فرزندان خود دقت کنند زیرا نشانه روی خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و غیره است. 

آل‌هاشم با بیان اینکه بسیاری از پایان‌نامه‌ها به موضوع اعتیاد است و دغدغه و حساسیت زیادی روی این موضوع در بین مردم و اصحاب اندیشه و نخبگان است، افزود: دانش‌آموزان را دریابید، مدارس را دریابید. 

خطیب نماز جمعه تبریز به خدمات ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد مردم ایران از شیوع مواد مخدر نگران هستند و البته جمهوری اسلامی به عنوان پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر شناخته شده این و اقدامات شایسته‌ای در پیشگیری، درمان و حمایت اجتماعی کرده است. 

وی یادآور شد: قرارگیری کشور در همسایگی کشور تولید کننده مواد مواد مخدر و موضوع ترانزیت نیز یکی از همین مشکلات در مواد مخدر است. 

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص هفته ازدواج با اشاره بر اینکه اگر مردم عادت کنند که ازدواج‌ها را ساده و بی‌تشریفات برگزار کنند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ادامه داد: اصلی‌ترین موانع ازدواج آسان کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و صلب روح تقدس از ازدواج، کم رنگ شدن فرهنگ واسطه‌گری در امر ازدواج است. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: سخت‌گیری در امر ازدواج، مهریه سنگین، تشریفات و فرهنگ غلط، تفاخر، به رخ کشیدن ثروت‌ها، اسراف و تجملات زیاد، خرید از مکان‌های گران‌فروش برای عروس و داماد، برگزاری مراسم در هتل‌ها و تالارهای گرام از موانع اصلی ازدواج است.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در روز عید غدیر جشن‌های سراسری و‌ محلی و منطقه‌ای برگزار خواهد شد، گفت: از همه دسته‌جات حسینی خواهشمندیم تا همانند سال گذشته، از عزاداری زودهنگام محرم پرهیز کنند و تا روز مباهله عزادارای نکنند. 

لازم به ذکر است که نماز عید قربان به امامت حجت‌الله والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در روز پنج‌شنبه در مصلای حضرت امام(ره) برگزار خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه