English

امام جمعه تبریز:

مسائل آموزش و پرورش جز با نگاه راهبردی قابل حل کردن نیست

امام جمعه تبریز گفت: مسائل آموزش و پرورش را جز با نگاه راهبردی و نظام‌مند نمی‌توان حل کرد و ما از دولت توقع داریم نهاد آموزش و پرورش را جدی بگیرد.

مسائل آموزش و پرورش جز با نگاه راهبردی قابل حل کردن نیست

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: فرمایشات معظم له باید یک منشور مهم درباره آموزش و پرورش به حساب بیاید و این فرمایشات می‌تواند برای وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف پرورشی و آموزشی کشور یک نقشه راه مهم و مؤثر تقلی شود.

وی افزود: معظم له در این دیدار هم وظایف دولت و باید و نبایدهاش را برشمردن و هم درباره شأن و جایگاه معلم و ارتباط این جامعه مربی با دانش‌آموز نکات مهمی را بیان فرمودند.

آل‌هاشم با بیان اینکه دولت باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشد، گفت: آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد بطوریکه در ۱۰ سال گذشته پنج وزیر و چهار سرپرست داشته است، متأسفانه در آذربایجان شرقی در یکسال گذشته آموزش و پرورش دو سرپرست به خود دیده است.

خطیب جمعه تبریز اظهار امیدواری کرد که بعد از فرمایشات گهربار رهبری دولت هر چه سریع‌تر تکلیف وزارت آموزش پرورش و به طبع آن اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و استان‌ها را برطرف و حل کنند.

وی تصریح کرد: این مسائل نشان دهنده کم اعتنایی دولت‌ها چه در گذشته و چه در حال حاضر به نهاد تربیتی کشور یعنی آموزش پرورش به لحاظ سیاستگذاری و اجرا با انباشت مشکلات مواجه است، مطالبات جامعه فرهنگیان کشور از یک طرف و عدم اجرای سند تحول آموزش و پرورش از طرف دیگر و عدم توجه کافی به مدارس دولتی موجب بروز مشکل در نظام آموزشی کشور شده است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: آموزش و پرورش از بی‌ثباتی مدیریتی رنج می‌برد، در ۱۰ سال گذشته پنج وزیر و چهار سرپرست داشته است متاسفانه در آذربایجان شرقی نیز در یکسال گذشته دو سرپرست داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه