English

امام جمعه موقت اصفهان :

نهاد مردمی شوراهای اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: امروز از جمله موارد مرتبط با مردم‌سالاری دینی، نهاد مردمی شوراهای اسلامی هستند.

نهاد مردمی شوراهای اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان، گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم که توشه برگرفته ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) افزود: قلب سلیم نعمت بزرگی است، انسان باید نسبت به خلق خدا و مشکلات آن‌ها احساس ناراحتی و نگرانی داشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با گرامی‌داشت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها خاطرنشان کرد: امروز از جمله موارد مرتبط با مردم‌سالاری دینی، نهاد مردمی شوراهای اسلامی هستند. این مردم هستند که شهر را می‌سازند و حفظ می‌کنند، در این راستا شوراها به پشتوانه رأی مردم کارها و امور را پیش می‌برند.

وی تصریح کرد: اصفهان از شهرهای خاص نظام اسلامی از لحاظ تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، اوایل انقلاب امام (ره) فرمودند: مردم در همه کارها باید دخیل باشند و نظر بدهند. برهمین اساس امروز حتی در روستاهای کوچک و عشایر شاهد فعالیت شوراها و تأثیر آنها هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مردم بیش از ۴۰ بار در این چهار دهه از طول انقلاب اسلامی پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و حماسه آفریدند، این اتفاق در کل جهان بی‌نظیر هست.

وی با تبریک یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر کارگران را قشری صادق، صبور و زحمت کش خطاب فرمودند.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی با اشاره روز معلم، شهید مطهری را شهید والامقام جهاد تبیین نامید و گفت: دشمن از اوایل انقلاب این مغز متفکر و عالم متدین را از ما گرفت. امام (ره) برای این شخصیت بزرگ گریه کردند و بسیار ناراحت شدند.

خطیب جمعه موقت اصفهان تواضع، خلوص اندیشه و فکر بلند کتاب‌های ارزشمند و سخنرانی‌های عالی را از دستاوردهای آن شهید عزیز عنوان کرد که جاودانه شدند و همچنان تأثیر گذارند.

وی افزود: آیت الله مطهری کتاب درخشان حماسه حسینی را در برابر تحریف قیام عاشورا نوشت، در این راستا مقاله‌های بسیار ممتاز و مستدل شهید مطهری زحمات چندساله دشمنان را بر باد داد.

حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد محمودی گفت: شهید مطهری در مسیر اسلام ناب محمدی بود و امروز همه کتاب‌های شهید مطهری را باید مطالعه کرد چرا که هیچ نکته انحرافی و منفی در این آثار مشاهده نمی‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه