English

امام جمعه تبریز:

اسرائیل در صدد ایجاد مشکلات در جامعه مسلمین است

امام جمعه تبریز گفت: اسرائیل در صدد ایجاد مشکلات در جامعه مسلمین است که این رژیم سال‌ها تلاش کرده تا بین ایران و کشورهای اسلامی فاصله و اختلاف بیاندازد و بین خود و این کشورها همگرایی ایجاد کند. 

اسرائیل در صدد ایجاد مشکلات در جامعه مسلمین است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در داخل مرزها با مشکلات زیادی روبه‌روست در این شرایط همه عوامل به نفع مسلمانان در حال چرخش است ولی این اقدام رژیم اشغالگر یک خیانت آشکار به جهان اسلام و آرمان فلسطین است.  

وی تاکید کرد: طرح سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی بعد از سال‌ها اشغالگری است چراکه آنها الان فکر می‌کنند که راه سعادت‌شان در همگرایی با کشورهای مسلمان است نه اشغالگری. 

امام جمعه تبریز افزود: رژیم صهیونیستی برای بقا به دو اصل ایجاد جنگ منطقه‌ای و هویت‌بخشی نیاز دارد در حالی که هرگونه اعتباربخشی به رژیم صهیونیستی آیا خیانت به امت اسلامی نیست؟ 

امام جمعه تبریز خطاب به کشورهای همسایه بیان کرد: همه شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع‌شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و ما معتقدیم که مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.

وی در ادامه ۱۵ خرداد را خمیر مایه نهضت امام(ره) و ملت ایران برشمرد و گفت: امام رحمت الله فرمودند من برای همیشه این روز را عزای عمومی اعلام می‌کنم. 

نماینده ولی‌فقیه در استان فرارسیدن رحلت امام رحمت الله را مورد اشاره قرار داد و گفت: وصیت نامه امام(ره) آخرین و مهم‌ترین تالیف سیاسی ایشان است؛ محور کلامی امامی تاکید بر اصل وحدت و حضور مردم در صحنه‌ها بود. 

آل‌هاشم ادامه داد: فراز و نشیب سال‌های پس از امام نشان داد که انقلاب اسلامی به لطف خدا و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با وجود همه کینه‌ها و دشمنی‌ها و تحریم‌ها همچنان مقتدرانه است. 

وی افزود: هر جا که به وصیت امام رضوان الله عمل کردیم پیروز بودیم و هر جا از این وحدت کلمه غفلت کردیم، شکست خوردیم. این شاخصه نجات مردم بوده و همچنان خواهد بود. 

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه بعد از ارتحال امام(ره) و در کمتر از ۲۴ ساعت، حضرت امام خامنه‌ای به عنوان رهبر نظام اسلامی ایران انتخاب شد که مساله مهمی بود، افزود: دشمنان همه فعالیت‌ها و‌توطئه‌ها و شهادت رساندن رئیس جمهور و نخست وزیر و آغاز جنگ تحمیلی را شروع کردند و در این امید بودند که اگر امام نباشد انقلاب هم نخواهد بود ولی اقدامات شایسته مجلس خبرگان رهبری در انتخاب رهبر در کمتر از ۲۴ ساعت مشت محکمی بر دهان دشمن زد و امید آنها را به یاس تبدیل کردند. 

وی با بیان اینکه با ازدواج مشکلات جمعیت هم حل می‌شود، توضیح داد: در حال حاضر سن امید به زندگی در کشور ۷۴ سال است، میانگین سن ازدواج مردان ۲۴ سال و میانگین سن ازدواج زنان ۲۳ سال است؛ زنانی که در سن باروری در کشور هستند، ۳۲ میلیون نفر است. زنانی که در سن ازدواج هستند نیر ۱۲ میلیون نفر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا با افزایش جمعیت مساله خانواده مهم تلقی می‌شود، اقتصاد کشور رشد پیدا کرده و نخبه‌یابی کشور زیادتر می‌شود و ده‌ها دلیل دیگر می‌تواند با افزایش جمعیت بهتر شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه