English

نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید بُعد انقلابی عاشورا و شعار «هیهات منا الذله» را زنده نگه داریم

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خط تشیع انگلیسی تلاش دارد تا بُعد انقلابی و حماسی عاشورا را به فراموشی بسپارد و بنابراین باید بُعد انقلابی عاشورا و شعار «هیهات منا الذله» را زنده نگه داریم.

باید بُعد انقلابی عاشورا و شعار «هیهات منا الذله» را زنده نگه داریم

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به کلام گهربار حضرت امام حسین (ع) مبنی بر اینکه مرگ با عزت از حیات با ذلت برتر است، اظهار داشت: زندگی شرافتمندانه با ذلت و نوکری سازگار نیست و برای آزادگی باید هزینه دهیم.

وی با بیان اینکه در برپایی مجالس و محافل عاشورایی باید به خط فکری تشیع و بُعد انقلابی عاشورا توجه کرد، ادامه داد: خط تشیع انگلیسی تلاش دارد تا بُعد انقلابی و حماسی عاشورا را به فراموشی بسپارد و بنابراین باید بُعد انقلابی عاشورا و شعار «هیهات منا الذله» را زنده نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: عاشورا ابعاد عاطفی، حماسی و انقلابی دارد و درس تسلیم نشدن مقابل ستمگران، ترجیح دادن شهادت بر زندگی با خفت را به ما می‌دهد که هیچگاه این درس را نباید فراموش کنیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران در عرصه‌های مختلف و بزنگاه‌های تاریخی نشان داد که بُعد حماسی و انقلابی عاشورا را فراموش نمی‌کند، افزود: درس «هیهات منا الذله» را تا فروپاشی نظام سلطه و اقامه نظام عدل مهدوی ادامه خواهیم داد.

آیت الله لائینی با قدردانی از مردم استان در برپایی پرشور آئین‌های عزاداری، تصریح کرد: برای آن عده اقلیت معدودی که حقیقت عاشورا را درک و حرمت‌ها را رعایت نکردند از خداوند بزرگ آرزوی هدایت داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه