English

معاون وزارت صمت:

روند تولید در گروه صنعت، جهشی چشم‌گیر داشته است

معاون وزارت صمت بیان کرد: براساس گزارش بانک مرکزی هفته گذشته روند تولید در گروه صنعت جهشی چشم‌گیر داشته است و در سال ۱۴۰۱ به ۹.۵ درصد رشد رسیدیم، در حالی که هدف‌گذاری ما ۸ درصد بود.

روند تولید در گروه صنعت، جهشی چشم‌گیر داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد‌مهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صمت در سخنانی ابراز داشت: اصناف مشهد در جوار امام رضا (ع) به مردم و زائران خدمت می‌کنند که این ارزشمندتر است و مهم‌ترین هویت اصناف مفهومی به نام روزی حلال است.

برادران این سخنان را در همایش بزرگداشت روز اصناف در مشهد عنوان کرد و ادامه داد: بهترین واحد‌های صنفی ما در نقاط  مختلف کشور تلاش می‌کنند نام و کسب‌وکارشان را مشابه اصناف مشهد راه‌اندازی کنند که این نشان می‌دهد واحد‌های صنفی در مشهد خوب امانت‌داری کردند، خدمات ارائه دادند و الگو شدند.

معاون وزارت صمت همچنین افزود: مهم‌ترین فرصت بهبودبخشی که باید اصناف بیشتر بر آن تمرکز کنند، این است که اعتبار کسب شده را در قالب رقابت منفی خرج نکنند؛ رقابت در قیمت خوب است به شرطی که منجر به جنس تقلبی، قاچاق و کم‌کیفیت نشود.

وی متذکر شد: گاهی اخباری از مشهد می‌رسد که بسیار عجیب است و به طور مثال بیان می‌شود که واحدی صنفی توسط دستگاهی به دلیلی پلمب شده که در ایران چنین موردی نداشتیم.

برادران تاکید کرد: این تفسیر به رای‌ها خاص مشهد است و در این زمینه گلایه داریم، چنین موردی در کشور نداشتیم که با این دلایل پلمب شود و واحد‌های صنفی خودشان باید برخورد کنند ضمن اینکه باید اصناف آموزش ببینند؛ اینگونه نیست که هر فردی مغازه ای باز کند و واحد صنفی شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دغدغه وزارت صمت وجود کالا‌های تقلبی در سطح بازار است که به کیفیت لطمه می‌زند و در برخی اصناف موجب عدم اعتماد عمومی شده است.

برادران خاطرنشان کرد: براساس گزارش بانک مرکزی هفته گذشته روند تولید در گروه صنعت جهشی چشم‌گیر داشته است و در سال ۱۴۰۱ به ۹.۵ درصد رشد رسیدیم، در حالی که هدف‌گذاری ما ۸ درصد بود ؛ این عدد ۵ برابر رشد متوسط ۸ سال گذشته بوده و نشان می‌دهد ما از دوران رکود خارج شده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه