English

۹۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: سال گذشته در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ۹۸۱ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده‌است.

۹۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، تیمور پورحیدری، مدیر کل صمت گیلان ، امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۲۳۰ واحد صنعتی، کشاورزی و گردشگری در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پرداخت شده‌است.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی ۵۶ طرح صنعتی نیمه تمام در استان گیلان خاطرنشان کرد: این طرحهای صنعتی نیمه تمام در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: برای این طرح‌های صنعتی بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که با تکمیل آنها برای ۲ هزار و ۴۶۷ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌های صنعتی در رشت مرکز گیلان و سایر شهرستان‌ها در حال اجرا است، اظهار کرد: ۲۳ مورد از این طرح‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد، ۱۷ طرح بین ۸۰ تا ۹۰ و ۱۶ طرح هم بین ۹۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پورحیدری خاطر نشان کرد: تولید لوازم خانگی، انواع محصولات پلاستیکی، ساخت ورق‌های روکش نئوپان، ساخت انواع تجهیزات حمل و نقل، تولید محصولات دارویی و نیز محصولات خبازی، استخراج سنگ و شن و ماسه از جمله زمینه فعالیت این طرح‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به شعار راهبردی سال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری با عنوان مهار تورم رشد تولید اظهار کرد: مهمترین مشکلات و موانع رشد تولید در گیلان را احصاء کردیم که تامین مواد اولیه و زیرساختی از جمله این مشکلات است که با برگزاری جلسات تخصصی این موارد را مورد توجه قرار داده و گزارش‌ها را ارائه خواهیم داد.

حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه