English

استاندار کردستان:

رعایت الگوی مصرف برق تبدیل به ارزش شود

استاندار کردستان گفت: رسانه‌ها، دستگاه‌های مختلف و تشکل‌های مردمی برای اقناع‌ سازی مردم در زمینه رعایت الگوی مصرف انرژی پای کار باشند تا این مهم در جامعه تبدیل به ارزش شود.

رعایت الگوی مصرف برق تبدیل به ارزش شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ، اسماعیل زارعی‌کوشا روز شنبه در نشست کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق در سنندج اظهار کرد: رسانه‌ها، وزارت نیرو و شرکت توزیع برق باید در زمینه فرهنگ سازی و اقناع سازی جامعه، مبنی بر ضرورت مصرف بهینه انرژی از جمله برق، کارهای موثر انجام دهند تا مردم خودشان به این نتیجه برسند و همراهی کنند.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم طرحی را اجرا کنیم، تا جامعه همراهی نکند، ننیجه‌ای نخواهد داشت؛ ضمن اینکه جامعه روحانیت و تشکل های مردمی می‌ توانند در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف برق و اقناع سازی مردم نقش بسیار مهمی داشته باشند.

استاندار کردستان بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌ها برای مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: وضعیت ما در زمینه مصرف برق در دنیا خوب نیست، در حالیکه دین اسلام ما را به مصرف درست منابع خدادادی توصیه کرده است که اگر به آن عمل کنیم، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

زارعی کوشا به مدیریت برق کشور در سال گذشته و جلوگیری از خاموشی‌ها با تدبیر وزارت نیرو اشاره داشت و افزود: طبق اعلام وزارت نیرو، در زمان پیک مصرف ۱۸ هزار مگاوات کسری تولید برق داریم که عدد بالایی است و همه باید احساس مسئولیت کنیم.

وی به پیش بینی یک میلیون تنی تولید گندم در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: طوری برنامه‌ریزی شود که مدیریت مصرف برق، برای واحدهای صنعتی و کشاورزی استان، مشکل اساسی ایجاد نکند.

استاندار کردستان به دستگاه‌ها و ادارات استان هشدار داد در زمینه مدیریت مصرف انرژی کوتاهی نکنند و افزود: هیچ مماشاتی با دستگاه های اداری در این رابطه نخواهیم داشت و شرکت برق هم باید نظارت موثر و سرکشی‌های ناگهانی از ادارات داشته باشد و هفتگی گزارش دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان هم گفت: مصوبه هیات دولت برای مدیدیت مصرف برق الزامی است و مدیران دستگاه ها در این رابطه احساس مسئولیت کنند.

عبدالله رشیدی‌پور اضافه کرد: ساعات کاری ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۶ صبح تا ۱۳ ظهر خواهد بود و ادارات باید ۳۰ درصد مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند.

 

مشترکان خانگی ایران پنج برابر بیشتر از اروپایی‌ها انرژی مصرف می‌کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم با بیان اینکه چند سالی است ناترازی در تولید و مصرف برق به وجود آمده است، افزود: در بحث انرژی، مردم بدمصرفی هستیم و در زمینه برق و گاز سه برابر استانداردهای جهانی مصرف می‌کنیم.

هیوا لهونیان ادامه داد: در بخش خانگی پنج برابر اروپایی ها انرژی مصرف می‌کنیم و متوسط رشد انرژی در جهان ۳.۷ درصد و در ایران هشت درصد است.

وی با بیان اینکه سهم تولید صنعتی ایران کمتر از میانگین جهانی است، اضافه کرد: ۸۵ درصد تولید برق در کشورمان از نیروگاه‌های با سوخت فسیلی، ۱۵ درصد نیروگاه‌های برق‌آبی و کمتر از یک درصد نیروگاه‌های کشور از انرژی‌های نو هستند که این وضعیت آسیب‌زا است و باید برای آن چاره اندیشید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: امسال پیش بینی شده اوج مصرف، ۷۴ هزار مگاوات برق مصرف شود در حالیکه تولید نیروگاه‌ها ۶۲ هزار مگاوات است و این کمبود باید مدیریت شود تا دچار خاموشی در بخش خانگی نباشیم.

لهونیان، تعییر ساعات کاری ادارات را از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق در فصل گرما دانست و اظهار کرد: تنظیم کولر گازی روی درجه ۲۴ یا ۲۵ و کولر آبی روی دور کند در زمان پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴) تاثیر بسیار زیادی در مدیریت مصرف برق دارد.

وی یادآور شد: طبق مصوبه هیات وزیران، ادارات موظف هستند در طول ساعات کاری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۳۰ درصد و غیرساعات اداری تا ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

در حال حاضر ۷۲۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، اداری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی