English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان:

برق بیش از هزار و ۱۷۰ روستای کردستان تکخوانی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در حال حاضر از هزار و ۶۶۶ روستای برق‌دار، برق هزار و ۱۷۸ روستای استان تکخوانی است.

برق بیش از هزار و ۱۷۰ روستای کردستان تکخوانی شد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان ،هیوا لهونیان روز دوشنبه اظهار کرد: از این تعداد، برق ۶۵ روستای استان در سال جاری از حالت بازفروش به تکخوانی تبدیل شد.

در سیستم باز فروش، کنتوری مادر برای روستا نصب و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند اما در سیستم تک‌خوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح تکخوانی کردن برق روستاها، مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای باز فروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در برخی از روستاها، ایجاد نارضایتی میان روستانشینان، شفافیت و سهولت دریافت مطالبات مشترکان، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت در پرداختی‌ها رفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: کل هزینه های مربوط به تکخوانی کنتور روستاها بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است که از محل منابع داخلی شرکت تامین و برای اجرای طرح در سراسر استان صرف می شود.

لهونیان با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار اجرای طرح تکخوانی کردن برق روستاها سال ۱۴۰۲ به پایان می رسد، اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکخوانی کردن کنتور برق روستاهای بازفروش، هرساله و به نرخ روز تغییر می‌کند، بنابراین رقم دقیقی برای انجام این کار در دست نیست.

در حال حاضر ۷۲۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت برق کردستان استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه