English

استاندار کردستان:

پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش فعال شود

پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در فصل عمرانی باید به صورت ویژه فعال شود.

پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش و پرورش فعال شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ اسماعیل زارعی‌کوشا در شورای آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: معلمان از جوهره وجود خود برای آموختن علم به فرزندان این مرز و بوم مایه می‌گذارند.

استاندار کردستان تصریح کرد: خداوند خود بزرگترین معلم انسان است و در آیات متعدد قرآن می‌توانیم جایگاه معلمی خداوند تبارک و تعالی را درک کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه معلم تا بدان جایی است که پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند« من بجز برای معلمی معبوث نشده‌ام» عنوان کرد: دولت، مجلس و نظام باید قدرشناس معلمان باشند تردیدی نیست اما اینکه هر وقت نام معلم می‌آید به نظر من به این جایگاه لطمه می‌زند.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: ای کاش هر مسئول و یا وزیری می‌خواهد برای معلمان کاری انجام دهد بدون فضاسازی رسانه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان به عنوان یک مطالبه جدی در دولت انجام شد، گفت: این کار بزرگی است که البته هر کار بزرگی شاید نقاط ضعفی هم داشته باشد و در ادامه مسیر این ضعف‌ها کم کم برداشته می‌شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: اگر کسی از معلمی تجلیل می‌کند یعنی از معرفت خود تجلیل می‌کند چراکه معلمان مانند خورشید درخشانی هستند که هرمیزان از آن تعریف کنیم کم است.

وی اذعان کرد: برای برگزاری آزمون‌های نهایی تمهیدات لازم صورت بگیرد تا در حق کسی اجحافی صورت نگیرد.

زارعی‌کوشا عنوان کرد:آموزش زبان کردی یک امکان خوبی است و می‌توان در کنار آن به آموزش زبان‌های دیگر برای جامعه نابینایان توجه کرد.

وی با بیان اینکه آموختن هر زبانی در تعاملات بهتر به ما کمک می‌کند، گفت: این ضعف وجود دارد که فرد فارغ‌التحصیل دکترا در عمل قادر به صحبت 5 دقیقه‌ای با زبان انگلیسی نیست.

استاندار کردستان اضافه کرد: اختصاص اعتبار لازم برای عملیاتی کردن تدوین الفبای بریل به زبان کردی ضروری است و موافق این موضوع هستیم.

وی ایجاد ظرفیت‌های لازم برای پخش اخبار ویژه ناشنوایان در شبکه استانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حد توان برنامه‌ها به ویژه اخبار استانی به صورت زیرنویس پخش شود تا عزیزان ناشنوا هم بتوانند استفاده کنند.

زارعی‌کوشا افزود: پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش در فصل عمرانی باید به صورت ویژه فعال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه